زندگی هر نویسنده‌ای در قصه‌هایش تاثیرگذار است

جوهر یا ذوق و استعداد در نویسندگی مهم است اما بدون خواندن و نوشتن بسیار، ذوق و استعدادها راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محبوبه میرقدیری نویسنده اراکی در نشست نقد و بررسی کتاب «حاشیه باغ متروک» که هم‌زمان با هفته‌ی کتاب برگزار شد با تاکید بر این موضوع گفت: نوشتن را با شعر شروع کردم چرا که در شعر مسایل درونی و بیرونی هر دو دخیل است و حال درون از بیرون نشات می‌گیرد.

وی افزود: به جوهر و جنم و یا ذوق و استعداد خدایی اعتقاد راسخ دارم و زندگی هر نویسنده‌ای در قصه‌هایش تاثیرگذار است اما برای نویسندگی لازم نیست همه چیز را عینا تجربه کرد.

این نویسنده اهل اراک در استان مرکزی در این نشست که روز 22 آبان 96 با حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی  مراکز اراک، سنجان و داودآباد برگزار شد در مورد کتاب «حاشیه باغ متروک» یادآور شد: آن‌چه در این کتاب مطرح شده به صورت ایجاز است و تلاش کردم از توصیف اضافی پرهیز و از زاویه دید شخص استفاده کنم تا این تفکر که این موضوع تنها از سوی یک نفر زیسته شده است از میان برود.

کتاب «حاشیه‌ی باغ متروک» دست‌مایه‌هایی اجتماعی و گاه نوستالژیک دارد و وقایعی را روایت می‌کند که خوانش آن خاطراتی دور را برای برخی مخاطبان تداعی می‌کند. 

داستان این اثر در مورد معلمی است که از شهر به روستا می‌رود و قصه در فضای روستایی اتفاق می‌افتد.

میرقدیری در ادامه با اشاره به این‌که 11 سال معلم روستا بوده و روستا نویسی برایش سخت نبوده است خاطرنشان کرد: روستای این داستان نمادی از روستاهای اوایل جنگ است که سربازها به جبهه می‌روند و این دختر معلم تلاش می‌کند تا دانش‌آموزانی توان‌مند تحویل جامعه بدهد. این روستا وجود خارجی ندارد و اسمی تخیلی به نام رامگاه برای آن انتخاب کردم.

وی در پایان ضمن قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر برپایی این نشست اظهار داشت: مهم‌تر از همه چیز این است که به حرمت کتاب این‌جا جمع شده‌ایم به‌ویژه در جامعه‌ای که میزان مطالعه بسیار کم است.

کتاب‌هایی چون «خانه آرا»، «روی لب‌هاشان خنده بود»، «پولک سرخ»، «و دیگران» و «ابریشم هفت رنگ» از دیگر آثار این نویسنده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =