جشنواره قصه‌گویی ارزش‌گذاری به شخصیت کودکان است

جلسه هماهنگی ستاد برگزاری حوزه‌یک بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور با حضور رضا قمرزاده، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور و هادی یوسف‌زاده، مدیر کل کانون پرورش فکری استان، دبیر حوزه‌ی یک این جشنواره و مسئولین کمیته‌های جشنواره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، در ابتدای جلسه هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون پرورش فکری ضمن خیرمقدم به معاون فرهنگی، با اعلام ریز برنامه‌های انجام گرفته شده به تشریح این فعالیت‌ها پرداخت و در ادامه رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور گفت: برای پیشبرد کارها و بالا بردن کیفیت قصه‌ها استفاده از تجارب افراد مجرب لازم و ضروری است.

رضا قمرزاده ادامه داد:  در میان برنامه‌های مربوط به جشنواره قصه‌گویی از کودکان و نوجوانان هنرمند کانونی نیز استفاده گردد تا آنان با هنرنمایی خود عملاً به مخاطبین نشان دهند که کودکان و نوجوانانی که با کانون بزرگ شده و با فعالیت‌های کانون آشنا هستند، متفاوت‌تر از سایر کودکان می‌باشند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانانی که در کانون پرورش فکری تربیت یافته‌اند از لحاظ شکوفایی استعداد و خلاقیت منحصر به فرد می‌باشند، اضافه نمود: با ایجاد تریبون کودک در جشنواره قصه‌گویی نیز می‌توان به کودکان و نوجوانان درآشکارسازی و تثبیت هویت شخصیتی آنها کمک کرد.

قمرزاده برگزاری جشنواره قصه‌گویی را ارزش‌گذاری به شخصیت کودکان و تربیت آنان در راستای ورود به عرصه‌های مختلف اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: باید به موضوع آموزش، بازی، تحرک و پویایی و آنچه که حق کودکان است، توجه خاصی شود تا تربیت نسل آینده‌ساز در کمال آرامش رخ دهد.

همچنین در این جلسه هادی یوسف‌زاده  مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، نیز به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرورش فکری استان اشاره کرد و گفت: باعث خوشحالی است جشنواره قصه‌گویی از آذربایجان شرقی آغاز می‌شود و این تصمیم نشانگر اعتماد مرکز به کانون پرورش فکری استان است.

وی در ادامه به برنامه‌های جنبی جشنواره قصه‌گویی اشاره کرد و عنوان نمود: برای جشنواره فوق فعالیت‌های جنبی و سرودهایی آماده شده که در برنامه به اجرا خواهد آمد.

یوسف‌زاده ادامه داد: ترویج فرهنگ قصه‌گویی را از اهداف برگزاری جشنواره فوق دانست و گفت: امید است با تکنیک‌ها و اصولی کارآمد کودکان را به شیوه‌های روانشناختی و علمی قصه‌گویی آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: تمام سعی خود را می‌کنیم تا میزبانی مرحله بین‌المللی بیست و یکمین جشنواره قصه‌گویی را نیز به مناسبت رویداد « تبریز 2018 » به تبریز بیاوریم و در این راه به مساعدت مسئولین شورای سیاست‌گذاری کانون امیدواریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =