نوشتن خلاق کودکان دارای نیازهای ویژه در کارگاه کانون ارومیه

دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در قالب طرح کانون مدرسه کارگاه نوشتن خلاق را تجربه می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «سمیه حاضروظیفه» مربی ادبی مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه با اشاره به این‌که اعضا در مرحله جایگزینی با هدف تقویت تخیل موضوع‌هایی را که بتوانند خود را جایگزین نقش آن‌ها کنند کار می‌کنند گفت: کودکان نابینا مفاهیم انتزاعی و دور از ذهن را به سختی فرا می‌گیرند و بر همین اساس تقویت تخیل در آموزش‌های آن‌ها تاثیر مثبت دارد.

وی همچنین در خصوص فرآیند آموزش با دانش‌آموزان ناشنوا گفت: آموزش از طریق مفاهیمی که تشابه‌سازی آن برای کودک قابل لمس باشد در کنار بهره‌گیری از لب‌خوانی تاثیر فراوانی بر تعمیق یادگیری آن‌ها دارد.

«حاضر وظیفه» با بیان این‌ نکته که طرح‌های مختلف با استفاده از شیوه‌های متنوع می‌تواند دانش‌آموزان را در آموزش یاری کند گفت: طرح «حالا من یک مادربزرگ 60ساله‌ام» و «یک درخت بکشید» طرح‌هایی است که تاکنون برای آموزش کتاب مبنای دینی و فارسی به کار گرفته شده است.

در این طرح‌ها دانش‌آموز گام به گام در مسیر تصور مفهوم مورد نظر پیش می‌رود تا به آن‌چه در ذهن مربی برای آموزش نیاز دارد برسد و بتواند آن را بنویسد.

مرکز فراگیر کانون پرورش فکری ارومیه به کودکان دارای نیازهای ویژه در کنار دیگر اعضای مرکز خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =