بوطیقای قصه‌گویی در سمنان بررسی شد

نشست تخصصی «بوطیقای قصه‌گویی، روش‌ها و آسیب‌ها» ویژه پنج قصه‌گوی برگزیده استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نشست تخصصی «بوطیقای قصه‌گویی، روش‌ها و آسیب‌ها» با حضور کارشناسان و داوران و پنج قصه‌گوی برگزیده استان در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و دبیر حوزه‌ی پنج کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، هدف از برگزاری این نشست را علاوه بر بررسی نقاط قوت و ضعف قصه‌گویان در اجرای قصه، فراهم‌کردن بستری مناسب برای هم‌افزایی مهارت‌های قصه‌گویی عنوان و خاطرنشان کرد: قصه‌گویان راه‌یافته به جشنواره در این نشست ضمن تقویت قصه‌های خود با روش‌های درست و ساختار مناسب متن قصه‌ها آشنا شدند.

پارسا در ادامه افزود: شناخت توانمندی قصه‌گویان، بررسی شاخص‌ها و معیارهای داوری و همچنین رفع نواقص احتمالی قصه‌گویان در اجرا از دیگر هدف‌های این نشست بود.

وی اظهار داشت: در این نشست، قصه‌گویان پس از بررسی پیام و محتوای قصه‌ها و ساختار افسانه‌ها، گفت‌وگو و هم‌افزایی درخصوص استفاده از زبان بدن و... به اجرای قصه‌گویی پرداختند و کارشناسان و داوران، نقطه نظرات خود را در ارتباط با قصه‌ی آنها بیان کردند.

پارسا تصریح کرد: قصه‌گویان در بخشی از این نشست درباره‌ی قابلیت‌های روایی و زبان تصویر، بکارگیری روش‌های مناسب به‌منظور برقراری ارتباط و تعامل با مخاطب و همچنین پرداخت قصه در زمان مناسب با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

دبیر حوزه‌ی پنج کشوری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، این نشست را برای قصه‌گویان، مناسب ارزیابی و اظهار کرد: بی‌شک ارتباط دوسویه بین داوران و قصه‌گویان و همچنین هم‌افزایی ایجاد شده بر کیفیت قصه‌ها و مهارت قصه‌گویان در اجرا تأثیر خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =