آیین  امضای کتاب در میهه چهار محال و بختیاری

در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی رضا موزونی نویسنده برجسته کشور در حوزه کودک و نوجوان به دیدار اعضای کتابخوان روستا می رود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از برگزاری آیین  امضای کتاب با حضور رضا موزونی نویسنده برجسته کشور در روستای میهه خبر داد.

وی با اشاره به دیدار نویسندگان برجسته کشور با کودکان و نوجوانان کتابخوان استان افزود: نشست های دوپنجره و دیدار اعضا با نویسندگان مطرح کشور از جمله فرایند های کانون در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی اعضا با نویسندگان که به صورتهای متفاوت و متوالی در کانون به اجرا در می آید.

رحیمی با اشاره به برگزاری نقد کتاب یخی که عاشق خورشید شد اثر رضا موزونی با حضور مولف این کتاب و کودکان و نوجوانان شهرستان شهرکرد در فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در 11 آذر ماه 96 راس ساعت 9:30 الی 11: 30 صبح افزود: این ویژه برنامه نیز از جمله تمهیدات کانون جهت اعضای شهری است که حضور برای عموم علاقه مندان آزاد می باشد.

 در بعد از ظهر این روز رضا موزونی با کتاب مورچه و گلوله کاموا در آیین  امضای کتاب میهمان کودکان روستای میهمه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، «مراسم آیین امضای کتاب در مراکز فرهنگی هنری، مدارس و فروشگاه‌ها»، برگزاری «نشست نقد و بررسی کتاب‌های کانون با حضور نویسندگان، اعضای مراکز، مربیان و منتقدان ادبی»، «برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مدارس استان »،  و «برگزاری مسابقه عکس اینترنتی در پرتال کودک 24» بخشی از برنامه‌های این دیدار خواهد بود.

گفتنی است کتاب مورچه و گلوله کاموا یکی از 14 اثر برگزیده‌ای است که نویسندگان، تصویرگران ایرانی در نخستین دوره‌ی مسابقه‌ی قصه‌نویسی و تصویرگری برای کودکان پدید آورده‌اند. این مسابقه با حضور 700 قصه‌نویس و 150 تصویرگر برگزار گردید."

این کتاب مصور و رنگی، حکایت گلوله‌ی کاموایی است که زیر درختی نشسته بود. مورچه‌ی کوچولویی، گریه‌کنان به او رسید. کاموا پس از شنیدن صحبت‌های مورچه دریافت، او راه خانه‌اش را گم کرده است. پس تصمیم گرفت به او کمک کند. بنابراین، کاموا، دم خویش را به درخت بست و در حالی که از هم باز می‌شد با مورچه کوچولو به راه افتاد. او هرلحظه کوچک و کوچک‌تر می‌شد، تا این که... مخاطبان کتاب، گروه سنی "ب" هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =