رضا موزونی در دیدار با  اعضای کانون آنان را به نوشتن در باره ی موضوعات مختلف دعوت کرد

نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: داشتن انگیزه نوشتن، انتخاب درست موضوع و آشنایی به فضای ذهنی مخاطب از جمله موارد مهم در نوشتن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری:  رضا موزونی در نشست نقد و بررسی کتاب‌های کانون با حضور نویسندگان، اعضای مراکز، مربیان و منتقدان ادبی در محل فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون در شهرکرد اظهار داشت: نوشتن و خواندن در موضوعات مختلف تاثیر بسزایی بر روند خلق اثر دارد.

وی در نشست نقد کتاب یخی که عاشق خورشید شد ضمن معرفی این کتاب و بیان توضیحات در باره آن از درک کامل اعضای این استان به خاطر شرایط آب و هموایی و جغرافیایی صحبت کرد و گفت: این کتاب از جمله آثار چاپ شده است که به زبان های مختلف ترجمه شده و در کشورهای متعددی به چاپ رسیده است.

این نویسنده عنوان کرد: تاکنون 11 کتاب به زبان فارسی و کردی نوشته‌ام که بخش عمده آنها در حوزه کودک و نوجوان و پژوهش‌های فرهنگ عامه است که به زودی 2 کتاب نیز در حوزه دفاع مقدس و نقش کودکان در آن منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نباید از نوشتن بترسند، افزود: داشتن انگیزه نوشتن، انتخاب درست موضوع و آشنایی به فضای ذهنی مخاطب از جمله موارد مهم در نوشتن است.

این نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره به برنامه دو پنجره بیان کرد: در این دیدارها هم کودکان و نوجوانان و هم نویسندگان از یکدیگر بهره‌مند می‌شوند، کودکان به نکاتی توجه می‌کنند که من به عنوان نویسنده از آنها غفلت می‌کنم.

موزونی خاطرنشان کرد: در این دیدارها با دیدگاه‌های کودکان و نوجوانان آشنا می‌شویم و آنها با نقد خوب به ما کمک می‌کنند و حتی از این نقدهای خوب غافلگیر می‌شویم.

وی با بیان اینکه در هر استان با نگاه‌های متفاوت آشنا می‌شویم، تصریح کرد: حاصل این دیدارها منجر به تولید آثار فاخر می‌شود که جامعه مخاطب از آن بهره‌مند می‌شوند.

این نویسنده کتاب کودک و نوجوان با اشاره به تأثیر زیست‌بوم بر نویسندگان ادامه داد: برای یک نویسنده دایره واژگان برخاسته از زیست‌بومش است که تفاوت در زیست‌بوم‌ها نوشتن‌ها را متفاوت می‌کند و هویت فرهنگی به آثار نویسندگان در مناطق مختلف می دهد.

موزونی با بیان اینکه در کارگاه‌های ادبی کانون بیشتر بر روی حواس بچه‌ها کار می‌شود، گفت: بچه‌ها باید خوب ببیند و بشنوند و بیشتر کتاب بخوانند تا بتوانند با دامنه ی وسیعی از اندیشه و تجربه های ملموس آشنا شوند و آنان را به خدمت نوشتن بگیرند.

حضور رضا موزونی در آیین امضای کتاب با حضور نویسنده در منطقه کوهرنگ و دیدار وی با اعضای کتابخانه سیار روستایی این منطقه و معرفی کتابهای (یخی که عاشق خورشید شد و مورچه و گلوله کاموا) از دیگر برنامه های اجرا شده در این سفر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =