آغاز به کار بیستمین جشنواره قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری در سمنان

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری به میزبانی استان سمنان با حضور نویسندگان و داوران مطرح کشوری آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری به میزبانی استان سمنان، یک‌شنبه ۱۲ آذرماه ۹۶ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان آغاز شد.

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان و مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری اظهار داشت: در نخستین روز جشنواره نشست تخصصی قصه‌گویی با عنوان «کارکرد قصه‌گویی در انتقال مفاهیم تربیتی و درسی» با حضور محمد گودرزی‌دهریزی در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان سمنان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره در مدت سه روز، افزود: در این بازه‌ی زمانی هفت قصه‌گوی حوزه‌ی پنج کشوری به مدارس اعزام می‌شوند.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان سمنان گفت: نشست تخصصی آموزش قصه‌گویی با عنوان «بهره‌گیری از زیبایی‌های شأن نزول آیات در قصه‌گویی» با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد بهشتی نیز عصر یک‌شنبه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور نویسندگان و چهره‌های شاخص کشوری در این جشنواره گفت: داوری این جشنواره را مجید قناد، حسن دولت‌آبادی و محمد سیمزاری بر عهده دارند و ۴۱ قصه‌گوی این جشنواره از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

جمال در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره سه‌شنبه ۱۴ آذرماه با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان و جمعی از مقامات کشوری، استانی و شهرستانی برگزار و با معرفی ۶  قصه‌گوی برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

گفتنی است؛ خوش‌آمدگویی اعضای کودک با لباس و گویش محلی، اجرای قصه‌گویان سمنان، خراسان رضوی، البرز، خراسان شمالی و سرودخوانی اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر برخی از برنامه‌های آیین افتتاحیه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =