آموزش و تربیت امروز از دریچه قصه تأثیرگذارتر است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان و مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری بر تأثیر قصه در آموزش و تربیت امروز تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشوری یک‌شنبه ۱۲ آذرماه ۹۶ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان آغاز شد.

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان و مدیر اجرایی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه ی پنج کشوری اظهار داشت: امروز زبان هنر تأثیرگذارتر از زبان دستور و تحکم است و می‌توان از طریق این زبان آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه داد.

وی با بیان اینکه زبان قصه و داستان امروز یکی از روش‌های آموزش است افزود: آموزش و تربیت بچه‌ها را می‌توان در کنار تربیت رسمی آموزش و پرورش از دریچه قصه و داستان دنبال کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، قصه‌گویی را یکی از شاخصه‌های مهم تربیت و آموزش عنوان و خاطرنشان کرد: قصه‌گو باید مدرن و به روز باشد تا بتواند روی کودکان اثرگذاری لازم را داشته باشد.

جمال با اشاره به آمار کمی و کیفی فعالیت‌های ۴۲ گانه‌ی کانون پرورش فکری در استان سمنان، تصریح کرد: کانون سعی کرده از بین فعالیت‌های خود در حوزه‌ی فرهنگ کودکان و نوجوانان حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی ظرفیت‌های سمنان را به‌عنوان استان اخلاق‌محور و فرهنگ‌مدار برای همگان روشن دانست و اظهار داشت: کانون پرورش فکری در راستای اهداف خود سعی کرده تا صدای کودکان و نوجوانان را به گوش مسئولین برساند.

جمال در ادامه تأکید کرد: جشنواره کودک و نوجوان ساختار مناسب و خاص خود را دارد و با جشن متفاوت است.

وی در ادامه با بیان اینکه رویکرد جشنواره‌ها نسبت به سال‌های گذشته باید تغییر کند، گفت: هزینه‌کردن برای کودکان و نوجوانان اصل سرمایه‌گذاری است و نسل چهارم جامعه با زبان هنر می‌تواند شنواتر باشد که قصه‌ و قصه‌گویی یکی از آنهاست.

گفتنی است در آیین افتتاح این جشنواره علاوه بر قصه‌گویان، کارشناسان و داوران، دانش‌آموزان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =