یک مربی می تواند مسیر زندگی بچه‌ها را عوض کند

به همت واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، نشست پاییزه مربیان هنری در گالری مهر حوزه هنری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، درتاریخ 13 آذر 96، نشست پاییزه مربیان هنری با موضوع«راهکارهای افزایش بازدهی کار مربیان هنری با اعضا» در گالری مهر حوزه هنری استان برگزار شد.

مهمان ویژه این نشست «حسن لطفی» نویسنده و فیلم سازقزوینی بود که از تجربه و دانسته‌های خود در زمینه راهکارهای افزایش اثرگذاری ارتباط مربیان با کودکان و نوجوانان سخن گفت.

وی با اشاره به این که هر مربی در آغاز باید مسیر موردنظر خود رادر امر آموزش و تربیت، پیدا و معین کند، تاکید کرد:در ادامه تعیین هدف و مسیر باید از عادی شدن و روزمرگی پرهیز داشت.

وی با بیان این که حوزه مربی‌گری نیازمند عشق و دل‌بستگی به این حرفه است ،گفت: در سایه علاقه به کار است که ابتکار، نوآوری و خلاقیت برای رسیدن به هدف آموزشی ایجاد می‌شود.

این هنرمند در ادامه با بیان این مطلب که مربیان باید آدم‌های تاثیرگذار زندگی بچه‌ها باشند، افزود:مربی می تواند مسیر زندگی بچه‌ها را تغییر دهد.

درک و همراهی با علایق و روحیات بچه‎ها، احترام به سلیقه، انتخاب و خواسته آن‌ها، تلاش ویژه برای شناخت و پرورش خلاقیت در بچه‌ها، از دیگر نکات مورداشاره لطفی در این نشست بود.

وی هم‌چنین بر شناخت مستمر تفاوت شیوه‌های آموزش و تربیت امروز و گذشته و به کارگیری تکنیک‌های به روز تاکید کرد.

گفتنی است، هم‌زمان با هفته وحدت، از تاریخ 11 تا 14 آذر 96، آثارنقاشی، تصویرسازی و خوشنویسی مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در قالب یک نمایشگاه گروهی در گالری مهر حوزه هنری به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه شامل 52 اثر برگزیده از 15 مربی هنری است و با هدف معرفی توانمندی‌های هنری مربیان کانون در سطح استان برپا شده است.

در پایان این نشست، از طرف مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قروین«مژده اروجی»، به مربیان شرکت کننده در این نمایشگاه تقدیرنامه اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =