مشارکت کانون تبریز در توسعه فرهنگ شهروندی

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز خواستار مشارکت همه جانبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در توسعه فرهنگ شهروندی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «سونیا اندیش» در دیدار با مدیرکل کانون آذربایجان شرقی و بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز با اشاره به اقدام‌ها و فعالیت‌های کانون در زمینه‌های مرتبط با فرهنگ شهروندی بر آمادگی این اداره‌کل در توسعه و تعمیق این فعالیت‌ها تاکید کرد.

اندیش در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های کانون و تاکید بر تاثیرگذاری این فعالیت‌ها تصریح کرد: نقش کانون در توسعه فرهنگ شهروندی و تربیت شهروندان فرهنگ‌پذیر بسیار مهم و جدی است.

وی با اشاره به اجرای موفق بیستمین جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در تبریز آن را نشان از توانمندی کانون در میزبانی رویدادهای مهم فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی دانست و بر توجه به برنامه‌های کانون در رویدادهای تبریز ۲۰۱۸ و ارتقای این فعالیت‌ها تاکید کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین افزایش مراکز عرضه تولیدات فرهنگی کانون به ویژه کتاب و سرگرمی‌های سازنده را مورد تاکید قرار داد و در عین حال تصریح کرد، شورای اسلامی تبریز آماده همکاری‌های لازم برای افزایش مراکز فرهنگی هنری کانون در تبریز و نیز همکاری در جهت استفاده کارکنان شهرداری تبریز از محصولات فرهنگی کانون است.

هادی یوسف‌زاده نیز در این دیدار با اشاره به افزایش کتاب‌خانه‌های سیار شهری کانون و راه‌اندازی ۲ کتاب‌خانه سیار دیگر در آینده‌ نزدیک، تصریح کرد: در حال حاضر ۷ مرکز فرهنگی هنری ثابت و ۲ کتابخانه سیار و یک کتاب‌خانه پستی فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی را به صورت تخصصی برای کودکان و نوجوانان تبریزی اجرا می‌کنند اما نیازمند افزایش این مراکز هستیم چرا که اغلب خانواده‌ها و شهروندان تبریز خواستار توسعه این فعالیت‌ها هستند.

وی پراکندگی نامناسب جغرافیایی مراکز کانون در شهر تبریز را یکی از مشکلات موجود دانست و اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز این مشکل برطرف شود.

بازدید از مجتمع فرهنگی هنری و فعالیت‌ها و برنامه‌های درحال اجرا برای کودکان و نوجوانان و همچنین نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی کانون پایان بخش این این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =