افزوده شدن چهار مرکز فرهنگی هنری سیار و پستی به مجموع مراکز کانون آذربایجان شرقی

هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران از تجهیز و افتتاح چهار مرکز سیار و پستی به مجموع مراکز کانون استان در ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اقدامات و فعالیت‌های خوب و تاثیرگذاری در حوزه برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان استان صورت گرفته است.

وی افتتاح نخستین کامیونت نمایش سیار، دومین کتابخانه سیار شهری تبریز و کتابخانه پستی کانون در شهرستان اهر را از جمله این اقدامات عنوان و در عین حال تصریح کرد: سومین کتابخانه سیار تبریز نیز آماده افتتاح و راه‌اندازی است.  ضمن آنکه با پیگیری‌های انجام‌شده یک دستگاه خودرو توسط خیرین در شهرستان ورزقان خریداری شده که برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در ورزقان در اختیار کانون قرار خواهد گرفت.

یوسف‌زاده با بیان اینکه، اجرای موفق « طرح سراسری توسعه کتاب و کتابخوانی » و طرح « کانون مدرسه » در سطح استان از جمله اقدامات مهمی است که با استقبال گسترده کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی همراه شده است افزود: خوشبختانه اجرای این دو طرح در سطح استان سبب‌شده است تا کودکان و نوجوانان در فضایی جذاب و تاثیرگذار در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه‌ای که برای آنها تدارک دیده شده است، حضور فعال داشته باشند.

مدیر کل کانون آذربایجان شرقی با اشاره به نحوه اجرای طرح « کانون مدرسه »، آموزش غیرمستقیم مفاهیم و مطالب درسی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: بیش از چهار هزار دانش‌آموز از 57 مدرسه و 135 کلاس مشمول این طرح هستند که در 21 مرکز ثابت و سیار کانون استان به فراگیری مطالب درسی در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون مشغول می باشند.

وی حضور تریلی نمایش سیار کانون استان در جمع کودکان و نوجوانان زلزله‌زده کرمانشاه و برنامه‌های مرتبط با فعالیت‌های امداد فرهنگی در این مناطق را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: توجه ویژه به مناطق محروم و افزایش خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان این مناطق به‌ویژه مناطق آسیب‌پذیر از جمله اولویت‌های کانون استان است.

یوسف‌زاده با اشاره به توسعه مراکز عرضه محصولات فرهنگی کانون در تبریز و شهرستان‌ها تصریح کرد: این افزایش به منظور تسهیل و تسریع در دسترسی خانواده‌ها به این محصولات صورت گرفته است.

وی با اشاره به بیش از 9000 فعالیت فرهنگی هنری و ادبی برای بیش از یکصد هزار کودک و نوجوان از مرداد ماه سال جاری تاکنون افزود: برگزاری گسترده برنامه‌های هفته ملی کودک، هفته کتاب، تجهیز کتابخانه تعدادی از مدارس و برگزاری جشن‌های کتاب در مراکز کانون، حضور گسترده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و برپایی کارگاه‌های فرهنگی هنری و ادبی و اجرای نمایش عروسکی و عرضه کتاب با 50 درصد تخفیف، برپایی اردوی اعضای پسر نوجوان منتخب مراکز کانون استان در اردوگاه دلگشای چالوس با موضوع بازی – آب و طبیعت و برگزاری سوگواره عکس محرم، اجرای جشن‌های قصه‌گویی در سراسر استان، میزبانی حوزه یک کشوری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همراه با اعزام قصه‌گویان به مدارس و برگزاری نشست‌های تخصصی قصه‌گویی در دانشگاه فرهنگیان و برپایی کارگاه‌های قصه‌گویی برای مربیان و همچنین اجرای جشنواره میهمانی از سرزمین کتاب، از جمله دیگر اقدامات و فعالیت‌های کانون استان در این مدت است.

یوسف‌زاده در عین حال تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوعی نیز تا پایان سال جاری تدارک دیده شده است که از آن جمله می‌توان به جشنواره بازی‌های بومی محلی، تجلیل از برگزیدگان کودک و نوجوان، طرح توسعه و تعمیق فرهنگ نماز و نیز ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت دهه مبارک فجر، اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =