کانون با پرداخت به ادبیات می‌تواند فضای جامعه را تلطیف کند

مراسم جشن دومین سالگرد تولد انجمن ادبی نوغزل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه با گرامی‌داشت آیین یلدا، با حضور استاندار و دیگر مسوولان استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 29 آذر 96، مراسم جشن یلدایی دومین سالگرد تولد انجمن ادبی نوغزل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار شد.

«عبدالمحمد زاهدی» استاندار قزوین، «سیده حمیده زرآبادی» نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی،«مهدیه سادات قافله باشی»،«زهرا یوسفی»و«سیده منیره قوامی» اعضای شورای شهر و «صدیقه ربیعی»بخشدار مرکزی الوند،«محمدعلی حضرتی‌ها»مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شماری دیگر از مسوولان استان مهمانان این مراسم بودند که در کنار اعضای فعال ادبی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین و جمعی از اهالی شعر و ادب استان ،ویژه برنامه‌های کانون استان را به مناسبت دومین سالگرد تولد انجمن ادبی نوغزل و شب یلدا به تماشا نشستند.

در آغاز پس از تلاوت قرآن مجید و اجرای سرود جمهوری اسلامی،«مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین به همه مهمانان این مراسم خوش‌آمد گفت.

وی با معرفی بخشی از فعالیت‌های ادبی کانون قزوین، بهره مندی همه بچه‌های استان از برنامه‌های ادبی و ارتقا سطح ارائه فعالیت‌ها را از موارد مورداهتمام کانون در این عرصه دانست.

وی با تاکید بر این که کودکان امروز برنامه‌ریزان و آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند، خواستار همراهی و هم‌دلی همه دستگاه‌های دولتی استان با کانون برای آماده و بالنده ساختن آن‌ها برای ایجاد آینده ای پربار و پرافتخار شد.

زاهدی، استاندار قزوین نیز شب یلدا را آغاز طولانی شدن روزها دانست که به روشنی و گرمی می انجامد.

وی با اشاره به این که در هر جامعه ای که ادبیات رونق بیشتری داشته باشد خشونت کمتری وجود دارد،گفت:ادبیات فضای جامعه را تلطیف می کند و این مهم ترین کارکرد اجتماعی ادبیات در جامعه است.

استاندار قزوین با تاکید بر این که با رویکرد صنعتی دنیای امروز باید بیشتر به ادبیات توجه کرد، گفت: کانون با توجه به رسالتی که در ارتقای فرهنگ جامعه بر دوش دارد، با پرداخت به ادبیات می‌تواند فضای جامعه را تلطیف کند

در ادامه یکی از اعضای ارشد ادبی کانون پس از غزل خوانی برای مهمانان، با همراهی استاندار قزوین و مدیرکل کانون، کیک تولد دوسالگی انجمن ادبی «نوغزل» را برش زد.

درادامه چند برنامه از جمله اجرای طنز و نشاط آفرین مجری-عروسک، شعرخوانی طنز و سنتی چند عضو انجمن ادبی و شاعران ممتاز استان، قصه‌گویی «لیلا ابراهیمی»مربی فرهنگی برگزیده در جشنواره منطقه ای قصه گویی امسال کانون ، تقدیر از همکاران فعال در برگزاری این مراسم، نمایش نماهنگ روند برگزاری نشست‌های انجمن ادبی نوغزل و گزارش دبیر انجمن برای مهمانان این مراسم اجرا شد.

حافظ خوانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ،اجرای شعر شرکت کنندگان در مسابقه شعر طنز این مراسم و تقدیر از برگزیدگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که با استقبال ویژه مهمانان روبرو شد.

نمایشگاه آثار خوشنویسی اعضا و مربیان کانون و کارگاه خوشنویسی یلدایی با حضور اعضای خوشنویس برتر استان، از بخش‌های تکمیلی این مراسم بود که موردتوجه ویژه مهمانان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =