نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی در میامی راه‌اندازی شد

نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در شهرستان میامی راه‌اندازی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدمهدی کریمی فرماندار میامی، در آیین گشایش این کتاب‌خانه ضمن ابراز خرسندی از گشایش نخستین کتاب‌خانه سیار روستایی و تبریک به کودکان روستاهای اطراف این شهرستان خواستار راه‌اندازی دومین کتاب‌خانه سیار روستایی ویژه کودکان روستاهای کالپوش در آینده‌ای نزدیک شد تا آن‌ها نیز از امکانات و فعالیت‌های کانون پرورش فکری بهره شوند.
کریمی با بیان این‌که شایسته است برای آثار خلق‌شده و استعدادهای بالقوه‌ی کودکان و نوجوانان این شهرستان ارزش‌گذاری شود، از مسئولان خواست تا برای خرید این آثار پیش‌قدم شوند.
فرماندار میامی در ادامه تأکید کرد: کتاب‌خانه سیار کانون میامی، تنها یک خودرو نیست؛ بلکه حامل تمدن و فرهنگ به نسل امروز و آینده است و جوهره‌ی آینده را برای جامعه حمل می‌کند.
مهدی جمال مدیرکل کانون سمنان نیز در این آیین گفت: این کتاب‌خانه با حمایت دولت تدبیر و امید و اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و به منظور توزیع عادلانه امکانات کتاب‌خوانی، تجهیز و هفته‌ی اول دی‌ماه سال جاری در حضور جمعی از مسئولان این شهرستان و کودکان روستاهای اطراف، راه‌اندازی شد.
وی در ادامه با اشاره به آموزش غیر رسمی در کانون پرورش فکری، افزود: اگر همین کودک در آینده، یک انسان بزرگ شود، مایه‌ی افتخار کانون پرورش فکری است؛ چه بسیار اسطوره‌های عرصه‌ی فرهنگ و هنر و ایثار و شهادت که از اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و از افتخارات به‌نام جامعه بودند و هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان به عنوان متولی کودک و نوجوان با بیان این‌که فرهنگ یک شبه تغییر نمی‌کند؛ بلکه سال‌ها طول می‌کشد تا یک فرهنگ شکل گیرد، تغییر کند و تقویت شود، تأکید کرد: اگر به کانون پرورش فکری، نگاه و توجه ویژه‌ای شود؛ در واقع به فرهنگ در جایگاه مظلوم‌ترین حوزه‌ی جامعه، توجه شده است.
جمال، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان سمنان، ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، دو کتاب‌خانه سیار پستی، یک کتاب‌خانه سیار شهری و پنج مرکز سیار روستایی دارد که هر یک از این مراکز سیار با ۷۰۰ عنوان کتاب و در مجموع با بیش از ۱۰هزار عضو کودک و نوجوان، ۷۵ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.
وی در پایان تصریح کرد: کتاب‌خانه سیار به صورت دوره‌ای هر دو هفته یک‌بار به روستاهای هدف مراجعه و به ارایه کتاب به اعضای کودک و نوجوان و همچنین اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =