بازدید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از کانون

در بازدید شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل روند برگزاری نمایشگاه به رنگ ساوالان و جشنواره بازی‌های فکری و بومی محلی موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، شفیع شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در بازدید از کانون اردبیل با حضور در دفتر مدیریت در جریان روند برگزاری نمایشگاه به رنگ ساوالان با موضوع جشن‌های سرزمین من و جشنواره بازی‌های فکری و بومی محلی قرار گرفت.

شفیعی در بازدید از آثار فرهنگی هنری کودکان گفت: کانون پرورش فکری در ارتقاء خلاقیت‌های فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان موفق عمل کرده و باید در این حوزه سرمایه گزاری شود.  

وی با تأکید به اینکه باید مسئولیت‌پذیری و اخلاق را در کودکان نهادینه کنیم، افزود: در بحث آموزش و آگاهی دادن به کودکان و نوجوانان باید مسائل مربوط به فرهنگ بومی محلی منطقه و نیز اعتقادات جامعه و خانواده مدنظر قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: استانداری اردبیل از طرح‌های پیشگیری کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقا سلامت و سرمایه‌های اجتماعی، برنامه‌های مشارکتی و تعاون و... مرتبط با حوزه‌ی کودکان و نوجوانان حمایت مالی می‌کند.

در این بازدید هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان در خصوص کمبود اعتبارات فرهنگی در حوزه کودکان با شفیعی گفتگو کرد.

جمادیه طی این جلسه که به‌منظور هم‌اندیشی در جهت ارتقای سطح برنامه‌ها در اجرای طرح‌های فرهنگی برگزار شد، از اهداف پیش رو سخن گفت و برنامه‌ریزی و اجرای هدفمند فعالیت‌های بومی محور را از اولویت‌ها خواند.

وی به تشریح فعالیت‌های کانون در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: کانون با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی در جهت استعدادیابی کودکان تلاش می‌کند و با روش‌های غیرمستقیم به پرورش خلاقیت و توجه به ارزش‌های اخلاقی می‌پردازد.

گفتنی است، نمایشگاه آثار هنری اعضا در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و سفال با موضوع جشن‌های سرزمین من تحت عنوان «به رنگ ساوالان» از ۲۳ الی ۲۹ دی‌ماه باهدف ایجاد فضای شاد و مفرّح برای کودکان و آشنایی آن‌ها با میراث فرهنگی و بومی در نگارخانه خطایی مجموعه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =