برگزاری نشست هم‌اندیشی کارشناسان منطقه پنج کشور در مشهد مقدس

نشست هم‌اندیشی کارشناسان ادبی منطقه پنج کشور با حضور کارشناسان استان‌های تهران، مازندران، گلستان، سمنان، البرز، خراسان شمالی و خراسان رضوی در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی این نشست که از صبح یکشنبه ۱۰ دی در سالن جلسات کانون استان آغاز شده در روز ۱۱ دی ماه نیز ادامه دارد.

جلسه با خوش‌آمدگویی جواد محقق نیشابوری مدیر کل کانون خراسان رضوی به میهمانان آغاز شد. محقق نیشابوری ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی کارشناسان ادبی استان‌ها در صحبت‌های خود اظهار داشت: خراسان رضوی یکی از قطب‌های ادبیات کشور است و شاعران بزرگی را چه در گذشته و چه در عصر حاضر در خود پرورانده است. به عنوان مثال شاعری حماسه‌سرا همانند فردوسی قرن‌ها بر زبان و رفتار مردم آن منطقه تاثیر می‌گذارد. مشخصه‌هایی که به گواه مربیان هم اکنون در نوشته‌های اعضای مرکز تازه تاسیس توس(شماره ۹ مشهد) نمود دارد.

محقق نیشابوری در تکمیل صحبت‌های خود گفت: شما به عنوان کارشناسان ادبی در راس جریان ادبیات کانون، می‌توانید تحول اساسی در مهارت‌های نوشتن اعضا ایجاد کرده و با نظارت درست عملکرد مربیان، اعضا را به سرمنزل مقصود برسانید.

در ادامه جلسه حسین علیجانی مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کشور در ارتباط تلفنی خود ضمن سپاس از میزبانی خراسان رضوی از پیشینه ادبی این استان پهناور و برآیند آن در فعالیت‌های ادبی یاد کرد و گفت: خراسان رضوی همیشه منشأ اتفاقات و جریانات بزرگ ادبی بوده است.

وی با اشاره به نگاه تمرکززدایی که در آفرینش‌های ادبی و هنری کشور وجود دارد گفت: از پیشنهاد برگزاری دومین فراخوان «نامه نامور» با محوریت نامه‌های کودکان و نوجوانان به شخصیت‌های شاهنامه توسط اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این روند در زمینه‌ی سایر برنامه‌ها و با استفاده از ظرفیت سایر استان‌ها اتفاق افتد.

در ادامه مهدی محمدیان کارشناس مسئول ادبی منطقه پنج کشور از مدیر کل استان خراسان رضوی به واسطه این همراهی بی‌دریغ تشکر کرد.

ادامه نشست کارشناسان ادبی با طرح مباحثی همچون مقایسه تحلیلی عملکرد سال ۹۵ و ۹۶، بررسی انجمن‌های ادبی و برنامه «دوپنجره»، پیش‌بینی برنامه‌های سال ۹۷ و ...همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =