لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش‌های ماندگار دفاع مقدس

مدیرکل کانون پرورش فکری استان: سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان میراث ماندگاری است که کانون پرورش فکری محیط مناسبی برای آن ایجاد کرده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، در جلسه‌ای با موضوع پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه‌ی کودک و نوجوان مدیران کل کانون پرورش فکری و بنیاد حفظ آثار سیستان و بلوچستان بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با ارزش‌های ماندگار دفاع مقدس تاکید کردند.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون با اشاره به سخنی از بنیانگذار جمهوری اسلامی(ره) در خصوص حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ارزش‌های دفاع مقدس همواره باید پیش چشمان ما باشد و ما همه وظیفه داریم گسترش دهنده‌ی این فرهنگ ناب باشیم.

معصومه هادی در ادامه افزود: ایثارگران پشتوانه‌هایی هستند که حضورشان مایه‌ی برکت است و هیچگاه یاد و خاطره‌ی جانفشانی این عزیزان فراموش نخواهد شد.

وی در ادامه از لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به سرمایه‌های کشور سخن گفت و در این زمینه عنوان کرد: سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان میراث ماندگاری است که کانون محیط مناسبی برای آن ایجاد کرده است و برماست شرایطی فراهم آوریم تا میراث گرانبهای دفاع مقدس نیز به این نسل منتقل شود.

هادی در خصوص فعالیت‌های کانون در حوزه‌ی دفاع مقدس گفت: مربیان در مراکز فرهنگی هنری کانون برای اعضای خود، که شاید تصوری از آن دوران نداشته باشند، با به کارگیری زبان هنر و در قالب فعالیت‌هایی چون معرفی ایام و وقایع، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، سرود، قصه گویی، شعر، پویانمایی، کاردستی و... این ارزش‌ها را معرفی می‌کنند.

در ادامه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سخنانی کوتاه گفت: همه‌ی تلاش ما این است امکانی فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان را با ارزش‌های دفاع مقدس بیشتر آشنا کنیم و کانون به عنوان محیطی فرهنگی، هنری و ادبی جایگاه مناسبی برای انجام این کار است.

سردار غلام نبی کوهکن نیز با تاکید بر تاثیر زبان هنر بر جذب مخاطب گفت: با این ابزار می‌توان هم مخاطبان را جذب کرد و هم ارزش‌های دفاع آنان را در ذهن آنان ماندگار کرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره‌ی شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیش از این نیز این جشنواره، به عنوان بخشی از جشنواره‌ی شعر دفاع مقدس با همکاری کانون برگزار شده ولی در دوره‌ی پیش رو به عنوان یک جشنواره‌ی مستقل شامل دو بخش آثار کودکان و نوجوانان در زمینه‌ی دفاع مقدس و آثاری با موضوع دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =