کودکان و نوجوانان نصرت آباد در سیستان و بلوچستان تشنه‌ی فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری

مسئولان نصرت آباد در دیدار با مدیرکل کانون استان خواهان گسترش تفکر کانون پرورش فکری در این منطقه شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، در نشست مسئولان منطقه‌ی نصرت آباد و بخش کورین با مدیرکل کانون استان، نیازهای فرهنگی این مناطق مطرح شد.

مدیرکل کانون استان با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: وجود یک افق مشترک فرهنگی برای پرورش کودکان و نوجوانانی توانمند و دغدغه‌ی ارتقای سطح فرهنگی منطقه بسیار ارزشمند است.

معصومه هادی در ادامه افزود: هرگاه حرکتی بر اساس نیازهای منطقه‌ای آغاز شود مردم و مسئولان محلی برای برطرف کردن آن تلاش می‌کنند در نتیجه برنامه‌ها عملیاتی‌تر خواهد بود و زودتر به ثمر خواهد نشست زیرا این کار پس از شناسایی نیازهای واقعی صورت گرفته و در نتیجه برنامه ریزی‌های دقیق‌تری انجام خواهد شد که نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

وی سپس با اشاره به دغدغه‌های کانون برای همه‌ی کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد: گستره‌ی فعالیت‌های کانون همواره همه‌ی کودکان و نوجوانان استان است و همکاران ما با حضور در دورترین نقاط استان، ویژه برنامه‌های گوناگونی را در روستاها و حاشیه‌ی شهرها برگزار می‌کنند.

مدیرکل کانون با آگاهی از شرایط ویژه‌ی منطقه‌ی نصرت آباد و کورین از لزوم برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای افزایش آگاهی دانش آموزان سخن گفت و در این باره عنوان کرد: کانون پیش از این در قالب فعالیت‌هایی چون ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با اهدای کتاب، نمایش فیلم، انجام آزمایش‌های علمی، قصه گویی و... در این منطقه کار خود را آغاز کرده اما با توجه به مسافت کم نصرت آباد و کورین با مرکز استان لازم است پایگاه ثابتی برای این کار در نظر گرفته شود تا بتوان در این زمینه به صورت گسترده‌تر فعالیت کرد.

هادی در پایان سخنان خود آمادگی کانون را برای آموزش معلمان منطقه اعلام و خاطرنشان کرد: مربیان توانمند کانون آمادگی دارند تا در زمینه‌ی آموزش‌های فرهنگی و هنری، کارگاه‌های ویژه‌ای برای معلمان، مربیان، خانواده‌ها، دختران و پسرانی، که به هر دلیل مدرسه را ترک کرده‌اند، برگزار نمایند.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، جمعی از مسئولان منطقه‌ی نصرت آباد و کورین با اشاره به مشکلات فرهنگی و شرایط ویژه‌ی منطقه خواهان حضور مربیان کانون در این مناطق شدند تا شادابی و نشاط را به دانش آموزان هدیه کنند.

این مسئولان در بخشی از سخنان خود با اشاره به توانایی‌های مربیان کانون خواهان برپایی کارگاه‌های آموزشی برای معلمان شدند تا تفکر کانون کانون پرورش فکری در مناطق آنان گسترش یابد.

علاوه بر کارشناسان کانون استان، رییس اداره آموزش و پرورش نصرت آباد، رییش شورای شهر نصرت آباد، معاون پرورشی و تربیت بدنی نصرت آباد و مسئول نمایندگی آموزش و پرورش در بخش کورین حاضران در این جلسه بودند.

گفتنی است در این منطقه به دلیل شرایط ویژه‌ای که در گذشته وجود داشته تعداد زیادی از کودکان از نعمت تحصیل محروم بوده‌اند و تحصیل دانش آموزان در مقاطع تحصیلی بعد از دبستان با ریزش گسترده همراه بوده که خوشبختانه امروز در سایه‌ی امنیتی که به دست آمده این مشکل به فراموشی سپرده شده و زمینه‌ی کارهای فرهنگی فراهم آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =