کد خبر: 276339
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
آموزش تکنیک‌های قصه‌گویی در کانون شلمزار

بیش از 60 مربی پیش دبستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تکنیکهای قصه گویی آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری:  60 مربی پیش دبستانی با حضور در کارگاه یک روزه قصه‌گویی، با اصول و فنون قصه‌گویی، انتخاب قصه، آغاز و پایان، اوج و فرود قصه در مرکز فرهنگی هنری شلمزار آشنا شدند.

در این دوره تکنیک‌های قصه‌گویی و شیوه‌های ارتباط با اعضای کودک از طریق قصه و داستان توسط مربیان کانون به این قشر  آموزش داده شد.

زهرا بابادی مدرس دوره در این کارگاه آموزشی به تعریف قصه و قصه‌گویی و بیان اهداف قصه‌گویی پرداخت و «بیان» و «لحن» را یکی از ابزارهای مهم در ارائه داستان و جذب مخاطب دانست.

وی زبان بدن در قصه‌گویی و شناخت متن خوب و جذاب، را به عنوان دو عنصر اصلی و لازم در قصه‌گویی مطرح کرد و هدف از برگزاری این دوره را  تقویت اعتمادبه نفس و ایجاد حس مشارکت درکارگروهی، احساس مسئولیت و ‏هماهنگی با خانواده ودوستان، تقویت مهارت های خواندن و خوب سخن گفتن دانست.

معرفی کتاب «رازهای قصه‌گویی» نوشته بئاتریس مونته‌رو و ترجمه فرزانه فخریان، به تمامی شرکت‌کنندگان و تاکید بر مطالعه این کتاب برای سهولت کار قصه گویی از جمله برنامه های جنبی اسن دوره محسوب می شد.

در پایان این دوره رئیس اداره اموزش و پرورش شهرستان کیار ضمن قدردانی از کانون و فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی آن از این کارگاه به عنوان دوره ای برای ارتقاء مهارتهای فکری و اندیشه ورزی در کودکان و نوجوانان یاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =