سند تحول آموزش و پرورش راهی برای تولید برنامه‌های جامع در کانون و مدارس

مدیر کل کانون هرمزگان گفت: طبق بند ۳۹ سند تحول که به تنوع بخشی در محیط یادگیری اشاره دارد کانون و مدارس می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با تعامل برنامه‌های جامعی را پیش‌بینی و اجرا کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، درجمع مدیران، معاونین و مدیران مدارس آموزش و پروش ضمن بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضمن اشاره به سخن رهبر معظم (مد ظلله العالی) گفت: همانگونه که رهبر معظم فرمودند" تولید یک نسل که با ایمان، دانا ودارای اعتماد به نفس... س. باشد کار پر ارزشی است، وقتی می‌گویم معلم کار انبیا را میکند، خب این یک کلمه حرف است که میزنیم اما وقتی درآن غرق می‌شویم متوجه می‌شویم کار انبیا نجات بشریت است.

سلیمانی ضمن تاکید این مطلب که بدنه‌ی آموزش و پرورش باید با این سند آشنا شود گفت: باید جهت بهتر اجرا شدن این سند با برنامه‌ریزی همه جانبه در سطح وسیع و گسترده گام‌های موثری بین کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش برداشته شود.

مدیر کل کانون هرمزگان گفت: طبق بند ۳۹ سند تحول که به تنوع بخشی در محیط یادگیری  اشاره دارد کانون و مدارس می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و با تعامل برنامه‌های جامعی را پیش‌بینی و اجرا کنند.

وی ضمن بیان تفاوت‌های فردی در کودکان ونوجوانان افزود: همه ما باید با توجه به شناخت از دنیای پاک کودکان با روحیات آن‌ها آشنا شویم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که تفاوت‌های آن‌ها را بررسی و جهت بروز استعدادها به آن‌ها کمک کنیم.

سلیمانی ضمن بیان فرصت‌های موجود از جمله کانون پرورش فکری به عنوان آموزش غیر رسمی در کنار آموزش‌های رسمی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: کانون این ظرفیت را دارد تا در زمینه‌های فرهنگی، هنری ادبی، اسلامی و علمی با روش‌های خلاق به پرورش و کشف استعدادهای کودکان ونوجوانان بپردازد.

از آن‌جایی که عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت‌های تعالی پیشرفت همه‌جانبه کشور و ابزار جدی برای ارتقاء سرمایه انسانی شایسته کشور در عرصه‌های مختلف است، ما نیز به عنوان متولیان کودک ونوجوان مسولیم زمینه‌های لازم را جهت تحقق برنامه‌ها ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی کانون  استان به معرفی مراکز فرهنگی هنری کانون پرداخت.

همچنین بخش پروتال کودک ۲۴ توسط مهدی فرزان فر کارشناس انفورماتیک استان در جمع مدیران آموزش و پرورش معرفی و بخش‌های آن تشریح شد.

نشست مشترک کانون و آموزش و پرورش بندرعباس به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سالن اجتماعات کانون برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =