چهارمین نشست انجمن ادبی شعر اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در حوزه‌ی سیستان برگزارشد

اعضای مراکز فرهنگی هنری حوزه‌ی سیستان تازه‌ترین آثار خود را در چهارمین نشست انجمن ادبی شعر ارایه کردند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، چهارمین نشست انجمن ادبی اعضای مراکز فرهنگی هنری حوزه‌ی سیستان برگزارشد.

این نشست ادبی، با اثرخوانی اعضای مراکز حوزه‌ی سیستان آغاز شد و در پایان هر شعر، حاضران شعرهای خوانده شده را نقد و بررسی کردند.

خلق تصویرهای نو، آشنایی با زیبایی‌های کلام و بهره‌گیری هوشمندانه از آنها در شعر بخشی از توانایی اعضای شاعر بود که تحسین حاضران را در پی داشت.

پس از اثرخوانی اعضا دکتر عباس باقری، شاعر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زابل، که حضوری قابل توجه در برنامه‌های کانون دارد، به عنوان کارشناس این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های مربیان کانون در زمینه‌ی پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، خطاب به شاعران نوجوان گفت: نقد علمی آثار دوستانتان و ارایه‌ی شعرهای تازه نشان از توانایی و شناخت شما در زمینه‌ی شعر دارد.

وی در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از توانایی نوجوانان در سرودن شعر به آنان گفت: هر کسی زبان ویژه‌ی خود را دارد، شما اکنون که به توانایی خودتان در شعر آگاه شده‌اید باید برای رسیدن به زبان شعری مخصوص خاص خود تلاش کنید تا آثاری ماندگار خلق کنید.

بخش پایانی سخنان باقری به نقد آثار ارایه شده اختصاص داشت.

گفتنی است در حاشیه‌ی این نشست، اعضای انجمن شعر سیستان پیام تسلیتی برای حسین تولایی، مسئول انجمن‌های ادبی کانون کشور، که مهمان نخستین نشست ادبی این انجمن بود، در خصوص درگذشت پدر وی ارسال کردند.

قابل ذکر است در این نشست، کارشناس فرهنگی حوزه‌ی سیستان، کارشناس ادبی استان و مربیان ادبی نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =