در ایران هنوز سواد فرهنگی به باور فرهنگی تبدیل نشده است

سعیدرضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس گفت: جامعه همواره وامدار فرهنگوران و اهالی هنر بوده است. کسانی که کار فرهنگی و هنری می کنند، ایثارگرانی هستند که از بسیاری از لذت های دنیوی چشم پوشی می کنند و با از خود گذشتگی، مخاطبین خود را در لذتی که می برند، شریک می کنند و برای تعالی مردم و جامعه خود، دود چراغ می خورند و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، سعید رضا کامرانی در جمع مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرستان های آباده و اقلید خاطرنشان کرد: هیچ کاری به درستی به سرانجام نمی رسد مگر این که بستر فرهنگی آن فراهم باشد و افراد برای رسیدن به هدف برنامه داشته باشند. داشتن سواد فرهنگی کافی نیست بلکه باید این سواد به باور تبدیل شود که متأسفانه در ایران با تبدیل سواد فرهنگی به باور فرهنگی، فاصله زیادی داریم.

کامرانی گفت: کانون با انجام 42 مأموریت فرهنگی، هنری و ادبی برای کودکان و نوجوانان مأمن و پناهگاهی است که در پرورش و شکوفایی استعدادهای آنان تأثیرات مثبت و ماندگاری را بر جای می گذارد و با توجه به حضور مربیان مجرب و تخصصی و همچنین تجربه بیش از نیم قرن در امور فرهنگی و هنری گام های بلندی را در این زمینه برداشته است. معاون فرهنگی کانون فارس در پایان جلسه از دست اندرکاران گاهنامه «ققنوس» که به همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مرکز آباده تهیه می شود تجلیل و با اهدای هدیه و لوح سپاس از آنان تقدیر کرد.

گاهنامه «ققنوس» مجله ای که تاکنون 26 شماره از آن منتشر شده و مدیر مسئولی آن را مربی فقید کانون فارس، پارسا غریب خانی بر عهده داشت و هم اکنون نیز سعیدرضا کامرانی مدیر مسئولی آن را بر عهده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =