به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر و روز پرنده نگری برگزار شد

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گندمان به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر و روز پرنده نگری در تالاب گندمان پرندگان مهاجر را مشاهده کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از برگزاری همایش روز جهانی پرندگان مهاجر و روز پرنده نگری با عنوان محافظ تالاب و پرندگانش باشیم در کنار تالاب گندمان با همکاری اداره کل محیط زیست استان و با حضور کارشناسان محیط زیست استان وشهرستان بروجن، اعضای کودک و نوجوان و مربیان مرکز فرهنگی هنری گندمان خبر داد.

وی آموزش حفاظت از محیط زیست حفاظت از تالابها و پرندگان ساکن در تالاب، به کودکان و نوجوانان را از جمله اهداف این مشاهده عنوان کرد و افزود: تاکید بر اهمیت حفاظت از محیط زیست، اهمیت تالاب و پرندگان تالاب از جمله مواردی بود که به صورت عملی برای کودکان و نوجوانان این منطقه با هدف آشنایی بیشتر با زیست بومهای محلی انجام شد.

رحیمی در این باره گفت: با توجه به اینکه تالاب ملی گندمان، در حال ثبت جهانی است و محافظت از آن به عنوان یک اکوسیستم زیست محیطی حیاتی بر مردم بومی این منطقه واجب است وکودکان و نوجوانان بخاطر سلامتی خودشان به عنوان نسل آینده باید آموزشهای لازم را در این خصوص ببینند از جمله موارد اجرای این همایش به شمار می رفت.

در این همایش بعد از صحبت در مورد اهمیت تالاب و پرندگان تالاب توسط کارشناسان محیط زیست شهرستان بروجن و استان، اعضای کانون طی گردش علمی در تالاب با تلسکوپ مخصوص پرنده نگری، پرندگان مهاجر را نگریستند وپای صحبتهای محیط بان نشستند در ادامه نیز  با دوربینهای مدار بسته نقاط مختلف تالاب را از نزدیک مشاهده کردند.

معرفی کودکان وو نوجوانان حاضر در همایش به عنوان همیاران کوچک محافظ تالاب و پرندگان تالاب از سوی اداره محیط زیست استان از دیگر اتفاقاتی بود که در این همایش رقم خورد.

گفتنی است در ادامه این اقدام، اولین همایش ثبت بین المللی تالاب گندمان روز دوشنبه 24 اردیبهشت در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گندمان با حضور مهمانان ویژه استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =