خلاقیت سرلوحه‌ی فعالیت‌ها باشد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولویت فعالیت های کانون پرورش فکری را خلاقیت دانست .

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد ، نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان با هدف تشریح برنامه ریزی فعالیت‌های تابستان کانون پرورش فکری با حضور عیسی گرجی زاده مدیرکل کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد ، معاون فرهنگی ، جمعی از کارشناسان ستادی و ‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره 1 یاسوج  برگزار شد.

نقش کانون پرورش فکری در پرورش خلاقیت کودک و نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ضمن قدردانی از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری به نقش و رسالت مربیان در تربیت اخلاقی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مربیان تلاش کنند کودکان و نوجوانان را با مهارت خوب زندگی کردن آشنا کنند .

عیسی گرجی زاده افزود: با فعالیت های فرهنگی ، هنری و ادبی که کانون دارد باید مهارت انسان خوب بودن را پرورش دهیم .

این مقام مسوول اظهار داشت: مربی، اعضای کودک و نوجوان را با منش و رفتار درست آشنا می‌کند و اصرار بر انجام یک فعالیت تنها به منظور اثرگذاری آن فعالیت بر مخاطب کودک و نوجوان است.

 وی به نقش کانون در پرورش تفکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان تأکید و عنوان کرد: امروزه جایگاه کانون پرورش فکری تعریف و تعیین شده است و فرهنگ سازی در مسائل فرهنگی مهم است .

گرجی زاده ، رویکرد اصلی کار فرهنگی را نشاط‌آفرینی و افزایش امید در مخاطب عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های جامعه سالم، نشاط اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت نشاط‌آفرینی در فضای جامعه گفت: کودکان و نوجوانان، بهترین گزینه‌های ترویج و نهادینه‌کردن امید و نشاط در خانواده‌ها هستند و باید از ظرفیت‌های مناسب و بالای آنها برای تحقق این هدف استفاده شود.

کانون پرورش فکری از کالای ایرانی حمایت می کند

معاون فرهنگی اجرایی کانون پرورش فکری نیز در این نشست گفت : با توجه به شعار سال، کانون پرورش فکری را به واسطه‌ی تولید نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی، از کالای ایرانی حمایت می کند .

علی اکبر هاشمی افزود:مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری تلاش کنند به معرفی کالاهای ایرانی و فرهنگ‌سازی آن بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : مربیان تلاش کنند شهروند خوب و مطلوب تحویل جامعه دهند و هدف از فعالیت های کانون شهروند خوب تربیت کردن  باشد.

گفتنی است؛ در این نشست، کارشناسان ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص چگونگی جذب اعضا و اثرگذاری فعالیت ها و برنامه ها ، نحوه برگزاری کلاسهای ویژه مراکز فرهنگی هنری ، نحوه بکارگیری مربیان کلاس های ویژه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =