پاکسازی محیط زیست از آلاینده های صنعتی در کانون

اعضای کانون با نگاهی خلاقانه به دور ریختنی ها و ساخت کاردستی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از محیط زیست خودحمایت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون چهار محال و بختیاری: در راستای اجرای طرح حفاظت از محیط زیست اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 2 شهرکرد با هدف حمایت از زمین پاک و پاسداری از منابع طبیعی کاردستی های خلاق وجالبی با استفاده از مواد دور ریختنی ساختند.

بر اساس این خبر فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از ساخت کاردستی های خلاقانه با دور ریختنی های صنعتی در مراکز فرهنگی هنری کانون خبر داد و افزود: آموزش مهارتهای تفکر خلاق در میان کودکان و نوجوانان از جمله اهدافی است که کانون در فعالیتهای خود مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: کانون در کار با اعضا پرورش دقت مخاطبان خود را سرلوحه ی فعالیتهای خود قرار داده که با استفاده از آن توانسته توجه این قشر را به پاکسازی و حفاظت از محیط پیرامون خود جلب کند.

رحیمی بیان کرد: کارگاههای کاردستی های خلاقانه با استفاده از دور ریختنی ها نمونه ای از آموزشهای کانون پیرامون حمایت از محیط زیست پاک است که در آن کودکان و نوجوانان با دور ریختنی های صنعتی مثل: بطری های پلاستیکی، انواع شیشه ها و سرامیک های شکسته، انواع دربهای فلزی، لامپ های سوخته و... به ساخت تابلو ها و اشیای تزئینی زیبا می پردازند و از این اشیاء به عنوان تزئینات زیبا در دکراسیون خانه و محیط اطراف استفاده می کنند.

رحیمی پرورش دید زیبا شناسی، پرورش تفکر خلاق، حساسیت سازی جهت حفظ محیط زیست و... را از اهداف اجرای این طرح در مراکز کانون عنوان کرد و افزود هم اکنون در 21 مرکز فرهنگی هنری استان برنامه های پایداری در این زمینه انجام می شود.

گفتنی است: با اجرای این طرح اعضای مراکز فرهنگی و هنری استان توانسته اند بیش از ده تکنیک هنری و خلاقانه در بازیابی و استفاده ی دوباره از دور ریختنی ها ابداع کرده و نمایشگاههای هنری بیشماری از آثار خود برای عموم علاقه مندان بر پا کنند.

Bottom of Form

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =