کارگاه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل

کارگاه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل باهدف آگاه‌سازی خانواده‌های کودکان و نحوه صحیح برخورد با فرزندان در مرکز ۴ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، کارگاه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری انجمن طلیعه لبخند مهربانی و مرکز ۴ کانون اردبیل با حضور داودزاده استاد جامعه‌شناس و روانشناس، مدیرکل کانون استان و خانواده‌ها برگزار شد.

داودزاده استاد جامعه‌شناس و روانشناس، در این کارگاه آموزشی با موضوع آگاه‌سازی والدین در مورد نحوه ارتباط صحیح با فرزندان و کنترل وضعیت خانواده‌ها در جهت بهبود وضعیت تحصیلی فرزندان به بحث و گفتگو پرداخت.

داودزاده تصریح کرد: بازماندگی و محرومیت از تحصیل نوعی آسیب جدی اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود که علاوه بر اینکه کودکان را از دستیابی به آینده‌ای سالم محروم می‌کند، در بلندمدت نیز ناهنجاری‌های اجتماعی بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند.

هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان نیز در این کارگاه بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین حقوق هر انسانی حق تعلیم و تربیت و آموزش و یادگیری است، اظهار کرد: بچه‌هایی که به خاطر فقر خانواده از تحصیل بازمی‌مانند و یا دخترهایی که به خاطر ازدواج زودهنگام و ناآگاهی، تعصب و فقر والدین از تحصیل محروم می‌شوند، در معرض بزه‌کاری و خشونت‌های خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و در آینده ممکن است به کودکان خیابانی در معرض جرم، جنایت و اعتیاد تبدیل ‌شوند.

جمادیه افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده فقر، بد سرپرستی، بچه‌های طلاق، مهاجرت، بیماری، دیرآموزی و فقر فرهنگی ازجمله علت‌های ترک تحصیل کودکان است که برطرف کردن این مشکلات برای داشتن نسلی پویا و مؤثر در آینده ضروری است.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود گفت: کانون پرورش فکری با شناسایی مسائل فرهنگی تربیتی کودکان و نوجوانان بر اساس ارزش‌ها و تعلیم  و تربیت اسلامی، نسبت به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی در جهت شناسایی استعدادها و پرورش آن‌ها در مسیر صحیح تلاش می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =