«رویای پرومته» اعضای کانون یزد روی صحنه جشنواره تهران مبارک

«رویای پرومته» کاری از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد و به کارگردانی محسن اکرمی در جشنواره تهران مبارک روی صحنه می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش برگرفته از کتاب «دزد آتش» اثر سعید روح‌افزا است که در بخش تجربه‌ (نوآوری و تفاوت) هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک و در پلاتو مجموعه تئاترشهر در دو نوبت ساعت‌های ۱۶:۳۰ و ۱۹ روز سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ اجرا می‌شود.

محسن اکرمی کارگردان نمایش «رویای پرومته» با بیان این مطلب گفت: این نمایش حاصل تجربه‌های ارزشمند کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ ساله‌ای است که در کارگاه نمایش مجتمع فرهنگی هنری کانون یزد و در طول سال به تمرین و اجرای نمایش مشغول هستند.

وی افزود: این مرکز با حضور ۹۰ عضو به صورت تخصصی کار نمایش برای کودکان و نوجوانان را انجام می‌دهد و برنامه‌های اجرا شده‌ی آن، به صورت‌عمده کتاب محور است و می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های کانون را شامل شود.

مربی فرهنگی کانون یزد گفت: پرومته در اساطیر یونانی رب‌النوع آتش و خالق نوع بشر و مظهر نبوغ انسانی است که داستانش برای بچه‌ها جالب بود و اصل نمایش از آن شکل گرفت.

اکرمی یادآور شد: شکل‌گیری نمایش «رویای پرومته» روی خلاقیت و روش‌های اجرای نمایش خلاق تاکید دارد و چندین فعالیت کانون در این نمایش دخیل هستند.

وی افزود: فرآیند ساخت عروسک‌ها و اجرای این نمایش کاملا با هم‌فکری بچه‌ها صورت گرفت و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ساخت عروسک‌های نمایشی با روزنامه به صورت خلاقانه انجام شود درعین حال بخشی از عروسک‌ها هم بر روی صحنه و در حال اجرا ساخته می‌شود.

این کارگردان نمایش هم‌چنین درباره گسترده شدن هنر نمایش در کانون و در همه استان‌ها پیشنهاد کرد: تعداد مربیان تاتر در کانون باید افزایش داشته باشد و این مربیان تمرکزشان به‌صورت کامل بر روی نمایش باشد و آن‌ها بتوانند تجربه‌هایشان را به مربیان دیگر نیز انتقال دهند.

اکرمی معتقد است: نمایش خلاق می‌تواند باعث افزایش میزان مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان می‌شود و ما در حین تمرین و اجرا به معرفی کتاب‌های نمایش نیز می‌پردازیم و بچه‌ها را به مطالعه این منابع تشویق می‌کنیم.

این مربی فرهنگی کانون همچنین یادآور شد: اگر کانون کارگاه‌های نمایش خلاق برای معلمان و مربیان برگزار کند هم باعث درآمدزایی هم انتقال تجربه‌های مربیان تخصصی و کارشناسان به معلمان و دیگر مربیان نیز می‌شود.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، با دبیری مرضیه برومند تا هفتم شهریور ۱۳۹۷ ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =