کد خبر: 281169
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
بازدید 672
بررسی ۹۱ پرونده در دومین کمیسیون شورای نظارت بر اسباب‌بازی

دومین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۷ با بررسی ۹۱ پرونده برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون ۶۲ پرونده ثبتی، شش سرگرمی خواستار مجوز تولید، پنج پرونده از کمیسیون قبلی و ۱۸ نمونه مربوط به بخش واردات اسباب‌بازی در گمرک‌های حوزه ستادی بررسی شد.

بر اساس این گزارش از مجموع پرونده‌های ثبتی، ۴۳ پرونده از نظر ثبت بلامانع تشخیص داده شد که در این میان سه نمونه در گروه حرکتی مهارتی هفت سرگرمی آموزشی و کمک آموزشی، ۱۸ اسباب‌بازی فکری، ۱۰ مورد در گروه فرهنگی‌هنری و پنج نمونه در گروه الکترونیکی و رایانه‌ای  قرار داشت.

همچنین از مجموع پرونده‌های متقاضی مجوز تولید با ۲۱ پرونده موافقت شد که از نظر گروه‌بندی هفت سرگرمی حرکتی مهارتی، ۱۱ اسباب‌بازی فکری، دو مورد آموزشی و دو نمونه فرهنگی‌هنری است.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های در شش گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

در عین‌ حال دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید و در سال حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فهرست اسباب‌بازی‌های جدید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =