فعالیت‌های کتاب‌محور کانون رنگ و بوی عاشورا گرفت

روز پایانی اجرای طرح «پویش فصل گرم کتاب» در کانون استان گیلان رنگ و بویی عاشورایی به خود گرفت و فعالیت‌های کتاب محور مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی با نگاهی ویژه به این حماسه‌ی ماندگار برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، طرح پویش فصل‌کتاب درحالی آخرین روز اجرای خود را پشت سرگذاشت که مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون، آشناسازی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با آموزه‌هایی عاشورایی را در دستورکارخود قراردادند.

برهمین اساس، معرفی و روخوانی کتاب‌های دینی، اجرای سرود «محرم» و شبیه‌خوانی «شمر و عباس» ازجمله برنامه‌ها بود که با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها صورت‌گرفت.

درهمین حال مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 1 کانون رشت نمایش«حُر، آزاد مرد کربلا» را روی صحنه بردند و درقالب این فعالیت هنری، گوشه‌هایی از حماسه آفرینی یاران با وفای سرور و سالار شهیدان،  امام حسین علیه‌ السلام را برای مخاطبان به تصویرکشیدند.

برپایه این گزارش، اجرای نمایش «کتاب، دوست، آینده» از دیگر برنامه‌های این روز مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک قدس شهر رشت بود که با معرفی کانون و برنامه‌های آن به مخاطبان، برپایی کارگاه‌های نقاشی، ادبی و قصه‌گویی همراه‌شد.

گفتنی است، طرح پویش فصل گرم کتاب با هدف گسترش فرهنگ مطالعه درجامعه، پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و با همراهی دستگاه‌های اجرایی در پارک‌ها و بوستان‌های سراسر کشور اجرام‌شود و مربیان کانون ضمن برپایی کارگاه‌ فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری، به معرفی برنامه‌ها و محصولات فرهنگی به مخاطبان می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =