دو فیلم از سینمای «هنر و تجربه» در سینما تئاتر کانون

دو فیلم «هندی و هرمز» و «پسر و جهان» از سینمای هنر و تجربه با موضوع و محوریت کودکان در نخستین روز هفته‌ی ملی کودک در سینما تئاتر کانون به نمایش در می‌آید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری سینمای هنر و تجربه در نخستین روز این هفته دو فیلم با موضوع و محوریت کودکان را در سینما کانون اکران می‌کند.

فیلم سینمایی «هندی و هرمز» به کارگردانی عباس امینی درباره‌ی ازدواج کودکان است. فیلم داستان زندگی دو نوجوان ۱۳ و ۱۶ ساله را روایت می‌کند که طبق سنت مردم جزیره با هم ازدواج می‌کنند. آن‌ها درکی از یکدیگر ندارند اما دنیای ناشناخته و جذاب ارتباط با همدیگر، آن‌ها را به همبازی‌هایی صمیمی تبدیل می‌کند ولی این بازی که نامش زندگی است هر لحظه برای آن‌ها خطرناک‌تر می‌شود... حامد علیپور، زهره اسلامی و محمد بانوج از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم «هندی و هرمز» که در سال 1396 تولید شد در  بخش «نسل» شصت و ششمین دوره‌ی جشنواره فیلم برلین و جشنواره‌ی ونکوور به نمایش درآمده است. همچنین در جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر نیز جایزه جایزه نت‌پک (ترویج سینمای آسیا) را دریافت کرده و در جشنواره‌ی سلامت جایزه‌ی ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داده است.

انیمیشن «پسر و جهان» تولید سال 1393 به کارگردانی آله آبرئو از برزیل روایت پسر کوچکی است که در سفری ماجراجویانه به دنبال پدرش کل جهان را جست‌وجو می‌کند.

اله آبرئو در سال ۲۰۱۳ با ساخت انیمیشن «پسر و جهان» توانسته 40 جایزه‌ی بین‌المللی را به خود اختصاص دهد و نامزد جایزه‌ی اسکار بهترین پویانمایی سال 2016 شود.

انیمیشن 80 دقیقه‌ای «پسر و جهان» ساعت 17 و فیلم سینمایی 88 دقیقه‌ای «هندی و هرمز» ساعت 19:30 شنبه (14 مهر) در سینما تئاتر کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی اکران می‌شود.

عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت و تماشای این فیلم‌ها با شماره تلفن 88955817  تماس بگیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =