این اولین مواجهه «هندی و هرمز» با نوجوانان ایران است

کارگردان فیلم سینمایی «هندی و هرمز» که امروز شنبه ۱۴ مهر در اولین روز هفته ملی کودک در سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران می‌شود اظهار کرد که این اولین مواجهه فیلم با نوجوانان ایرانی است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عباس امینی کارگردان فیلم سینمایی «هندی و هرمز» که محصول مشترک ایران و جمهوری چک است و پیش از این درفستیوال فیلم برلین نیز نمایش داده شد، درباره اکران این فیلم در هفته ملی کودک، اظهار کرد: امیدوارم در اکران فیلم شاهد حضور مخاطب نوجوان باشم زیرا اکثر نمایش‌های «هندی و هرمز» در خارج از ایران بوده و این اولین مواجهه فیلم با نوجوانان داخل کشور است.

وی درباره تأثیرگذاری برگزاری هفته ملی کودک در روند فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان، تأکید کرد: به طور حتم برگزاری چنین برنامه‌هایی از سوی کانون بسیار تأثیرگذار است ولی نیاز است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار نمایش دادن آثار دست به تولید آثار مختلف از جمله فیلم‌های سینمایی بزند؛ آثاری در زمینه اطلاع رسانی درباره کودکان و نوجوانان.

امینی معتقد است آسیب‌های زیادی در حال حاضر نوجوانان را تهدید می‌کند و وظیفه کانون است که با تولید آثار فرهنگی هنری و به ویژه فیلم سینمایی آگاهی بخشی به این قشر از جامعه را انجام دهد.

کارگردان «هندی و هرمز» در پایان ضمن اظهار امیدواری از این‌که بتواند فیلمی را در کانون بسازد، یادآور شد: من پیش از این برای تولید فیلم در کانون اقدام کردم ولی به نتیجه نرسید. ۲ سال است که طرحی دارم که به اساطیر ایران ربط دارد و برای کودکان امروز است. خیلی دوست دارم که این کار را در کانون تولید کنم.

فیلم «هندی و هرمز» امروز شنبه ۱۴ مهر و در اولین روز هفته ملی کودک، ساعت ۱۹:۳۰ در سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان واقع در خیابان خالد اسلامبولی نمایش داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =