هدف شهر دوست‌دار کودک آرامش بچه‌هاست

سیدمحمود میرلوحی عضو شورای پنجم شهر تهران گفت: کودکان آینده‌سازان و امتداد دهندگان استقلال و توسعه کشور هستند. به هر اندازه که به یک کودک توجه و احترام بیش‌تری بگذاریم، کشور ما آینده درخشان‌تری خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عضو شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: تغییرهایی که در شهرهای مدرن به‌وجود آمده سبب شده که کودکان از زیبایی‌های طبیعت دور بمانند.

وی با اشاره به مصوبه جدید شورای شهر تهران که ویژه کودکان است، اظهار کرد: ما مصوبه‌ای به نام شهر دوست‌دار کودک داریم که طبق آن برای دسترسی آسان کودکان به پارک‌ها، وسایل بازی، بیمارستان‌ها (در صورت بیماری)، معابر مناسب‌سازی می‌شوند. هدف ما آرامش هرچه بیشتر کودکان است.

میرلوحی گفت: ما در شورای شهر شش خانم داریم که حتی اگر آقایان غفلتی در این زمینه‌ها کنند آن‌ها بدان توجه و مسائل را حل می‌کنند. حقوق کودک مانند حقوق شهروندی است که باید با روش قانونی با آن برخورد شود.

میرلوحی با اشاره به افزایش کودکان کار تاکید کرد: یکی از مشکلات کلان شهرهای بزرگ مسئله کودکان کار است که تلاش‌های وافری برای حل این مشکل در دست انجام است.

گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =