آگاهی رمز پیش‌گیری از دیابت است

اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: آگاهی‌بخشی رمز پیش‌گیری از بیماری دیابت است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رجب با بیان این مطلب افزود: انجمن دیابت مانند سال‌های گذشته در هفته ملی کودک شرکت کرده و از یک ماه پیش برنامه‌هایی از سوی همکاران‌مان تدارک دیده شده است.

وی با بیان این موضوع که تغذیه نامناسب یکی از عوامل مهم در شیوع دیابت نوع ۲ است، ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت انجمن دیابت به ویژه در هفته ملی کودک آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد تغذیه کودکان، مطابق با سن آن‌ها است.

رجب مهم‌ترین دلیل حضور در این نمایشگاه را آگاه‌بخشی به بیماران دیابتی خواند و اضافه کرد: پیش‌گیری راحت‌تر و بهتر از درمان است و به همین دلیل اقدام‌هایی نظیر آموزش و اطلاع‌رسانی برای تغییر در تغذیه و سبک زندگی افراد برای پیش‌گیری از دیابت نوع ۲ در حال انجام است.

رجب با بیان این نکته که در کشور اقدام‌های مناسبی در زمینه آگاه‌سازی راجع‌به این بیماری صورت نگرفته است، عنوان کرد: انجمن دیابت خدمات آموزشی فراوانی، شامل تغذیه مناسب و فعالیت جسمانی برای درمان و پیش‌گیری و همچنین خدمات حمایتی از بیماران مبتلا به دیابت به ویژه برای کودکان انجام داده است.

او با اشاره به این‌که راه‌های ارتباطی با انجمن دیابت، شرکت در سمینارهای انجمن است، گفت: انجمن دیابت هر سال سمینارهایی به مناسبت روز جهانی دیابت در مرداد و سال‌روز تاسیس انجمن دیابت در اردیبهشت برگزار می‌کند که افراد با شرکت در آن‌ها می‌توانند در جریان فعالیت‌ها و اقدام‌های انجمن قرار گیرند.

رجب ضمن تاکید بر نقش آموزش کودکان در کاهش شیوع دیابت، اضافه کرد: در این انجمن کلاس‌های آموزشی، اردوهای تفریحی-آموزشی و جشن‌هایی ویژه کودکان انجمن برای آموزش و پیش‌گیری از دیابت برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =