مرحله‌ی استانی جشنواره قصه‌گویی در کانون سمنان

۲۰ قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری سمنان با یکدیگر رقابت کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مرحله‌ی استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۱۸ قصه‌گوی برگزیده بخش زنان و مردان، یک قصه‌گوی برگزیده بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و یک قصه‌گوی برتر بخش نوجوان، سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۷ در تالار همایش مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان برگزار شد.

ثمره قصه‌گویی، تربیت است

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در آیین افتتاحیه مرحله‌ی استانی بیست‌یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بیان این‌که کانون پرورش فکری با قدمت و پیوست ۵۲ ساله در بخش مباحث تربیتی پیش‌قدم بود بر تأثیر قصه و فعالیت قصه‌گویی در آموزش و تربیت نسل امروز تأکید کرد.

جمال اظهار داشت: امروز زبان هنر تأثیرگذارتر از زبان دستور است و می‌توان از طریق این زبان غیر مستقیم، آموزش‌های لازم را به مخاطبان کودک و نوجوان ارائه داد.

وی در ادامه افزود: آموزش و تربیت بچه‌ها را می‌توان در کنار تربیت رسمی آموزش و پرورش از دریچه قصه و داستان دنبال کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، قصه‌گویی را یکی از برنامه‌های‌های محوری و بسیار اثرگذار عنوان و با اشاره به ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک خاطرنشان کرد: هزینه‌کردن برای کودکان و نوجوانان اصل سرمایه‌گذاری است.

کتاب؛ محور اساسی کار کانون پرورش فکری

مدیرکل کانون استان سمنان با بیان این‌که قالب قصه‌گویی امروز مثل دو دهه قبل نیست به سه رویکرد اصلی قصه مبنی بر انتقال فرهنگ گذشته به نسل جدید، بیداری ذهن مخاطب و آموزش مباحث تربیتی اشاره کرد.

جمال در ادامه سخنانش، محور اساسی کار کانون را کتاب دانست و از مربیان خواست تا به صورت غیر مستقیم در قالب فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، مخاطبان خود را با فرهنگ غنی کتاب و کتاب‌خوانی آشنا و آنها را برای ورود به عرصه‌ی اجتماعی بسیار خوب آماده کنند.

گفتنی است؛ همزمان با برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی، مریم صرفی قصه‌گوی دامغانی و سیدمحمدحسین بیطرف قصه‌گوی شاهرودی در دو نوبت صبح و عصر در مدارس دخترانه حکمت و پسرانه شهدای هسته‌ای به روایت قصه‌های خود پرداختند و با استقبال دانش‌آموزان و قدردانی مدیران مدارس روبرو شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =