مشکلات کانون پرورش فکری شهرستان بم تشریح شد

در نشست علنی شورای اسلامی شهرستان بم مشکلات کانون پرورش فکری تشریح شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان؛ محسن روحی در نشست علنی شورای اسلامی بم به سابقه کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود:

فعالیت های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری با دستگاه های دیگر که در این حوزه های فعالیت دارند؛ متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه هدف کانون قشر کودک و نوجوان است گفت: ۴۴ مرکز فرهنگی و هنری کانون در سراسر استان فعالیت دارد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان یادآورشد: بسیاری از مدیران، فرمانداران و هنرمندان و نویستدگان سابقه حضور در کانون پرورش فکری دارند.

روحی با بیان اینکه تفاوت کانون با آموزش پرورش در بخش آموزش غیرمستقیم است که در آموزش پرورش کمتر به این مهم توجه می‌شود تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک نهاد آموزشی منظم در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری استان کرمان پیوند خوبی با شهرداری و شورای شهر داشته و دارد؛ ادامه داد: حدود ۸۰ درصد مراکز استان در فضای سبز و پارک های شهرداری دایر هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با اشاره به مشکلات کانون پرورش فکری شهرستان بم تصریح کرد: فضای فعلی کانون پرورش فکری بم در شان مردم ، کودکان و نوجوانان بم نیست و باید با همکاری و همیاری مسئولان بم گامی در راستای ایجاد مرکزی جدید با فضای مناسبتر برای کودکان و نوجوانان شهرستان بم برداشته شود.

روحی با اشاره به اینکه در دولت فعلی شروع پروژه جدید را ممنوع کرده است  تصریح کرد:در بم به دلیل وضعیت فعلی چون کانون پرورش فکری در زلزله تخریب شده و بازسازی نشده  می توان به عنوان یک پروژه نیمه تمام محسوب کرد می شود برای تجهیز آن پیگیری کرد .

عزیزآبادی رئیس شورا نیز در این نشست افزود: کانون پرورش فکری شهرستان بم از سال ۵۴ در شهرستان بم راه اندازی و بعد از زلزله سال ۸۲ این کانون نابود شد.

وی خاطرنشان کرد: زمینی که قبلاً کانون پرورش فکری در آنجا مستقر بود چشم شهر ما محسوب می شود و امیدوارم با نظر مساعد شورا و شهرداری دومین مرکز کانون پرورش فکری در قلب شهر احداث شود.

وی با بیان اینکه مردم شهر ما از نظر روحی و روانی تحت فشارهای شدیدی قرار دارند خاطرنشان کرد: تمام آمار و اسناد در زمان زلزله بم از بین رفتند اما درخصوص مالکیت ساختمان قبلی کانون قرارداد ۹۹ساله منعقد شده بود و قرار بود ساختمان در اختیار کانون پرورش فکری قرار گیرد.

وی گفت:   وجود کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در مناطق آسیب پذیر ما لازم و ضروری است.‌

سایر اعضا شورای شهر ستان بم نیز اظهارات خود را در رابطه با ساخت مرکز و تجهیز فضای جدید به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان ارائه دادند .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =