چهل جشن، چهل شهر، چهل نویسنده در کانون مهدی‌شهر

اعضای کودک و نوجوان کانون مهدی‌شهر در ویژه‌برنامه‌ی «چهل جشن، چهل شهر، چهل نویسنده» با فرمهر منجزی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر از برگزاری نخستین ویژه‌برنامه‌ی «چهل جشن در چهل شهر با چهل نویسنده» در آخرین‌روز از هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: در این برنامه که با حمایت مهدی جمال مدیرکل کانون استان سمنان و با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اعضای کودک و نوجوان در دو گروه با فرمهر منجزی نویسنده و مترجم دیدار و گفت‌وگو کردند.

حیدریان در ادامه افزود: منجزی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان با معرفی برخی آثار خود و خوانش یک کتاب و برگزاری کارگاه نوشتاری درخصوص هنر نویسندگی، تشویق به نوشتن و شناخت زبان انگلیسی و ترجمه این متون مطالبی بیان کرد.

وی یادآور شد: در پایان این نشست، اعضای نوجوان به جام باشگاه کتاب‌خوانی کانون مهدی‌شهر با عنوان «رسپینا» به معنی پاییز دعوت شدند و با اهدای دو جلد کتاب نوشته‌ی یدالله حاج‌علیان به زبان سنگسری از منجزی تجلیل شد.

گفتنی است؛ در هفته‌ی کتاب همایش «یک آسمان کتاب» نیز با همکاری کانون پرورش فکری و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر با دعوت از پریسا جباری نویسنده و ناشر در سالن سینماکانون این شهرستان برگزار شد.

جباری در پایان این همایش به اعضا قول داد تا کتاب‌هایی را مناسب گروه سنی آنها بفرستد و از مربیان کانون پرورش فکری خواست تا با برپایی کافه کتاب علاوه بر جذب کودکان و نوجوانان به معرفی کتاب‌های پر محتوا و نقد و بررسی آثار ادبی بپردازند.

وی هم‌چنین با توجه به تبدیل کتاب‌فروشی‌ها یادآور شد: درآمدزایی خوب است؛ اما بهتر آن است که با برپایی کافه کتاب‌های هرچند کوچک در کنار دیگر شغل‌ها فرصت مطالعه را برای همگان ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =