دو فیلم کانون از جشنواره فیلم رشد جایزه گرفت

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین و مستند «دوستان سیار» ساخته‌ی امین قدمی موفق به دریافت جایزه از چهل‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شامگاه روز دوم آذر 1397 پس از نمایش بیش از ۵۰۰ فیلم کوتاه، بلند، پویانمایی و مستند ایرانی و خارجی جشنواره فیلم رشد به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش در این مراسم برگزیدگان چهار بخش داستانی بلند و کوتاه، مستند علمی و آموزشی، داستانی کوتاه و پویانمایی اهدا شد که در بخش پویانمایی فیلم‌ «گرگم و گله می‌برم» از تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت جایزه در دو بخش شد.

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» بر گرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته‌ی افسانه‌ شعبان‌نژاد است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال به مدت 8 دقیقه بدون کلام در سال 1396 در امور سینمایی کانون تولید شده و داستان آن چنین است «که کودکان، داستان آشنای گرگ و بزغاله‌ها را در مدرسه به شکل نمایشِ عروسکی به اجرا در می‌آورند. بزِ مادر در فراغ بزغاله‌هایش و گرگِ خشمگین در تنهایی‌اش، با هم رودررو می‌شوند و مثل همیشه گرگ شکست می‌خورد، اما...».

 گفتنی است: این پویانمایی به‌تازگی جایزه بهترین صداگذاری بخش ملی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را نیز دریافت کرده بود.

هم‌چنین مستند «دوستان سیار» ساخته‌ی امین قدمی که روایتی از فعالیت‌کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در مناطق کم‌برخوردار است نیز در بخش مستند علمی و آموزشی چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد تندیس سیمین گرفت.

چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از ۲۵ آبان تا ۲ آذر 1397 در سینما فلسطین تهران برگزار شد

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =