کد خبر: 284344
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
اهمیت پژوهش در نهادهای مرتبط با کودکان دو چندان است

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام رویکردهای این واحد در سال آینده، بر ضرورت پژوهش در حوزه‌ی کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در دهمین ویژه‌برنامه‌ی هفته‌ی پژوهش کانون، سیده‌نسرین سجادیان، پژوهش را زیربنای آموزش خواند و گفت: «اگر پژوهشی صورت نگیرد دانش بشری گسترش نیافته و پویا نخواهد شد.»

سجادیان در این مراسم که با شعار «مسیر زندگی، پژوهش- مقصد، یافتن» برگزار شد، گفت: «یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت، اهمیت به فرهنگ پژوهش و سرمایه‌گذاری در این راستاست.»

وی در ادامه‌ی سخنان خود به رویکردهای کانون در این زمینه پرداخت: «در کانون که وظیفه‌ی خطیر تربیت نسل نو برعهده‌ی آن گذاشته شده است و در نهادهایی با این رویکرد اهمیت پژوهش دو چندان می‌شود. با توجه به سیاست‌های 9گانه‌ی مدیرعامل کانون، این مجموعه نیز برنامه‌های مختلفی تدارک و تبیین شده است که بخشی از آن‌ها مربوط به حوزه‌ی پژوهش و برنامه‌های هفته‌ی پژوهش است.»

وی با اشاره به داوری آثار رسیده به دبیرخانه‌ی این هفته ادامه داد: «در این دوره تلاش شد که مدیرانی آگاه، با تجربه و با اخلاق آثار را بررسی کنند. در انتخاب آثار نیز تاکید ما بر تطابق محتوا با اهداف و محورهای فراخوان بود.»

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن قدردانی و تشکر از مربیان و کارشناسانی که برنامه‌های این هفته را همراهی می‌کنند به بیان روی‌کردهای سال آینده‌ی این واحد ‍پرداخت.

وی گفت: «رویکرد معاونت فرهنگی کانون در این حوزه در سال آینده، اتکا بر پژوهش‌های کاربردی با هدف توانمندسازی همکاران در حوزه‌ی مهارت‌های شغلی است.

هم‌چنین در حوزه‌ی آموزشی استفاده از فن‌آوری و دانش تخصصی روز برای تدارک برنامه‌های آموزشی غیرحضوری به ویژه برای مدیران و مربیان مد نظر است.»

گفتنی است در ادامه‌ی این مراسم از 10 پژوهش‌گر برتر در سه بخش تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =