کد خبر: 284460
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
بازدید 774
نشست آموزشی‌تخصصی پژوهش در کانون بسطام

نشست آموزشی‌تخصصی پژوهش با مشارکت مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری حوزه‌ی شرق استان در بسطام برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسطام از برگزاری نشست آموزشی‌تخصصی پژوهش با دعوت از کارشناسان این حوزه و حضور ۸۰ عضو مراکز فرهنگی‌هنری شاهرود خبر داد و گفت: مسعود قاسمی مدیرعامل شرکت پویش‌گران پارتیان شاهرود در این نشست با اشاره به سابقه‌ی فعالیت علمی‌پژوهشی خود و بیان مطالبی درباره‌ی چرایی و چگونگی انجام یک فعالیت تحقیقی، اعضا را با تعریف پژوهشگر واقعی، انواع پژوهش و راه‌های رسیدن به نتیجه در برابر سؤال‌های پژوهش آشنا کرد.

قاسمی در ادامه با اشاره به مراحل شکل‌گیری یک جرقه‌ی ذهنی به استفاده درست از ابزارها و امکانات موجود مانند تلفن‌همراه و رایانه پرداخت و از اعضای کودک و نوجوان خواست تا به این ابزار به‌عنوان منبع درآمدزایی و شغل نگاه کنند و تنها جنبه‌ی تفریح و سرگرمی و ابزاری برای پر کردن اوقات فراغت در نظر نگیرند.

محمدمهدی قنبریان مخترع دستگاه ماساژور ویژه جانبازان قطع نخاعی نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای پژوهشگر کانون پرورش فکری با نمایش چگونگی کار با این دستگاه درخصوص شکل‌گیری مرحله به مرحله و سؤال‌هایی که زمان ساخت یک دستگاه باید در ذهن ایجاد شود و به آنها پاسخ داد، مطالبی بیان کرد.

آقاحسینی با اشاره به عضو بودن قاسمی و قنبریان در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، اظهار داشت: اعضای نوجوان پژوهشگر در ادامه به ارائه آثار پژوهشی خود با موضوع معرفی بناهای تاریخی شاهرود، بررسی آثار ماندگار ویلیام شکسپیر و... پرداختند.

گفتنی است؛ خوش‌آمدگویی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون شاهرود، روایت‌خوانی اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام با عنوان «میراث شاهرود و خرقان»، تک‌نوازی تنبک توسط عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون شاهرود، بازدید از نمایشگاه آثار پژوهشی اعضا و معرفی کتاب‌های علمی از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =