«شادی» هدیه‌ی ویژه‌ی مربیان کانون به کودکان حادثه‌دیده‌ی آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: استرس و تجربه‌های ناخوشایند دوران کودکی می‌تواند باعث بروز بسیاری از اختلالات روانی و جسمانی در افراد شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌ای برای کودکان حادثه‌دیده‌ی آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان برگزار شد.

با گذشت چند روز از حادثه‌ی تلخ آتش‌سوزی مدرسه‌ای در زاهدان، که ایران را داغدار مونا، صبا، مریم و یکتا کرد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان و مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش‌آموزان استان، ویژه برنامه‌ای برای هم‌کلاسی‌های آنان برگزار کردند تا این کودکان، که حالا در مدرسه‌های گوناگون و دور از هم به سر می‌برند، یک‌بار دیگر گرد هم جمع شوند.(قابل ذکر است پس از حادثه‌ی مدرسه‌ی اسوه‌ی حسنه و لغو مجوز این مدرسه، دانش‌آموزان در مدرسه‌های دیگری مشغول به یادگیری و تحصیل هستند.)

قبل از آغاز ویژه برنامه، شادی بچه‌ها از دیدن دوستان‌شان تصویرهای زیبایی آفرید که فریاد و شور و هیجان‌شان بعد از دیدن یکدیگر حاضران را متاثر کرد.

حضور مربیان کانون در جمع کودکان و اجرای نمایش عروسکی برای آنان، آغازگر برنامه بود و پس از آن بچه‌ها، که حالا در کنار دوستان‌شان با دقت بیشتری اجرای همکاران را پی‌گیری می‌کردند، در برنامه مشارکت کردند و در نمایش‌های کوتاهی نقش‌آفرینی کردند.

رقابت مادران، که با تشویق حاضران همراه بود بخش دیگری از این ویژه برنامه بود و پس از آن بچه‌ها بودند که سرعت و دقت خود را با اجرای مسابقه‌های گوناگون به رخ مادران کشیدند.

مدیرکل کانون استان با اشاره به حادثه‌ی تلخ آتش‌سوزی مدرسه‌ی غیردولتی اسوه‌ی حسنه در زاهدان و پیامدهای ناگوار روحی و روانی، که این اتفاق می‌تواند بر سلامت روان کودکان بگذارد، گفت: استرس و تجربه‌های ناخوشایند دوران کودکی می‌تواند باعث بروز بسیاری از اختلالات روانی و جسمانی، از جمله عوارض قلبی، بیماری‌های التهابی و... شود.

معصومه هادی در ادامه افزود: اضطراب پس از حادثه(اختلالPTSD)، چرخه‌ی زندگی و روح و روان افراد را دچار اختلال می‌کند، دامنه‌ی تاثیر این اختلال‌ها می‌تواند از کودکی که عروسکش را از او گرفته‌اند تا فرد بزرگسالی که شاهد یک حادثه بوده، متغیر باشد که البته در مورد کودکان شرایط حساس‌تر است.

وی در پایان در خصوص برگزاری این ویژه برنامه عنوان کرد: کودکانی که شاهد این واقعه و جان‌باختن هم‌کلاسی‌های خود بودند، نیازمند همراهی‌های عاطفی و مدیریت هیجان هستند تا بتوانند روحیه‌ی خود را باز یابند و کانون نیز در این مسیر همراه خانواده‌ها و مسئولان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =