به آسمان  نگاهی علمی و توأم با تفکر و تدبر داشته باشید

سومین دوره آموزشی «فعالیت‌های علمی» ویژه مربیان کانون به مدت 2 روز در تاریخ 22 و 23 دی‌ماه1397 در مرکز آموزشی- رفاهی ولایت عشق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، سیدحسین امیدیانی، عضو انجمن نجوم ایران و مدرس دوره در جمع مربیان کانونی گفت: در آفاق و کهکشان‌ها نشانه‌هایی از خداست که با تدبر به این نشانه‌ها می‌توان به برهان خداشناسی رسید.

این پژوهشگر نجوم با تاکید بر این مطلب که علیرغم افزایش علم بشر در این سال‌ها، مجهولات انسانی نیز افزوده می‌شود گفت: در مبحث بیگ‌بنگ یا انفجار بزرگ مطرح شده که جهان ابتدا در ذره‌ای به هم فشرده و متراکم بوده که پس از یک انفجار بزرگ جهان شروع شده و جالب اینجاست که در سوره انبیا آیه 30 به این مطلب اشاره شده است.

نویسنده مقاله «فیزیک جهان هستی در قرآن» در ادامه گفت: کتاب آسمانی ما حاوی همه علوم طبیعی و فیزیکی است که حتی تاکنون کشف نشده و درک و کشف آن نیازمند ذهنی دانا است و یکصد و پنجاه آیه قرآن به نجوم و کیهان‌شناسی و چگونگی خلقت آسمان‌ها اشاره دارد و انسان را به تفکر و تدبر در آفرینش ستارگان و نظام حاکم بر آن دعوت می‌کند.

نظریه مهبانگ، شناخت ستاره قطبی، رویداد بیگ‌بنگ از دیگر مباحثی بود که مربیان در این دوره 16 ساعته با آن آشنا شدند.

گفتنی است پیش از این دوره، دو دوره آموزشی فعالیت‌های علمی در آذرماه و دی‌ماه برای مربیان کانون برگزار شده است که با استقبال خوبی همراه بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =