فرهنگ‌سازی اثربخش از دوران کودکی پایه‌ریزی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کانون گلستان در دیدار با فرماندار شهرستان آق‌قلا بیان کرد: اگر امروز فرهنگ مسئولیت‌پذیری در بین کودکان و نوجوانان شکل گیرد، در آینده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، محبوبه رجب‌نسب در این دیدار با بیان این‌که فرهنگ‌سازی اثربخش بایستی از دوران کودکی آغاز شود، گفت: اگر امروز فرهنگ مسئولیت‌پذیری و مهارت‌ نه گفتن و سازگاری در بین کودکان و نوجوانان شکل گیرد، در آینده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول فرهنگی، مراکز کانون را ظرفیتی مناسب برای فرهنگ‌سازی و پرورش کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: مرکز فرهنگی‌هنری آق قلا یکی از ۱۷ مرکز ثابت کانون در سطح استان می‌باشد که در تمامی ایام سال برنامه‌های متنوعی را با هدف رشد خلاقیت و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند و با توجه به قدمتی که دارد نیازمند حمایت مالی فرماندار به منظور مقاوم‌سازی و نوسازی است.

مدیرکل کانون گلستان با بیان این‌که تا کنون اقدامات بسیار خوبی از سوی کانون در سراسر استان گلستان صورت گرفته است، اذعان داشت: انشالله با اختصاص بخشی از اعتبارات سال ۹۸ فرمانداری آق‌قلا به کانون، شاهد حمایت این مجموعه از طرح و برنامه‌های زیربنایی این نهاد در راستای کسب مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان و تقویت نشاط اجتماعی باشیم.

وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی خود و مسئولان ارشد استانی بیان کرد: لازم است با تشکیل کارگروه فرهنگی در هریک از شهرستان‌ها از برنامه‌های کوتاه مدت بی‌ثمر و موازی‌کاری‌های پرهزینه دوری کرده و با مشارکت و هم‌فکری تمامی دستگاه‌ها به اهداف مشترک و ثمربخش دست یابیم.

در این دیدار امانگلدی ضمیر فرماندار شهرستان آق‌قلا ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: نگاه ما به این نهاد تخصصی در این شهرستان ویژه است.

وی با اشاره به شناخت کاملی از فعالیت‌های بنیادی کانون پرورش فکری از زمان افتتاح کتاب‌خانه سیار مرزی داشلی‌برون تا به امروز اظهار داشت: هر چه در توان داشته باشیم برای پیشبرد اهداف کانون انجام می‌دهیم و به زودی نیز از مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و سیار این مجموعه به منظور مرتفع کردن بخشی از نیازهای ضروری آن بازدید خواهم کرد.

قول مساعد فرماندار در تخصیص بخشی از اعتبار سال ۹۸ به کانون گمیشان، تشکیل مجمع خیرین فرهنگی شهرستان گمیشان، طرح اهداف بنیادی کانون پرورش فکری در جلسه شورای اداری فرمانداری، عضویت کانون در کارگروه فرهنگی شهرستان و اختصاص یک روز از تقویم چله انقلاب به‌منظور برگزاری ویژه‌برنامه‌ی کانون پرورش فکری به مناسبت گرامی‌داشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی از مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =