ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از فن‌آوری جدید در ساخت انیمیشن

نشست تخصصی «کاربردهای موتور گیم‌سازی در تولید انیمیشن» در سومین روز از یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست تغییرهای فن‌آوری و ورود موتورهای گیم‌سازی به تولید انیمیشن و محاسن این اتفاق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای نشست تخصصی «کاربردهای موتور گیم‌سازی در تولید انیمیشن» سعید زارع با بیان این‌که از سال ۷۰ در حوزه گیم‌سازی مشغول به کار بوده است، گفت: خبر خوبی که می‌خواهم بدهم این است که ما امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌خواهیم از یک فن‌آوری صحبت کنیم که شاید سال‌ها طول بکشد که کاربردش در ایران جا بیفتد.

پس از آن مصطفی شاهمرادی سوپروایزر شرکت صبیان بحث کلی‌ای درباره استفاده از موتورهای بازی در ساخت انیمیشن مطرح کرد. وی در ابتدا تاریخچه‌ای از انیمیشن کامپیوتری گفت و از دهه ۹۰ میلادی به عنوان دوره شکوفایی انیمیشن کامپیوتری نام برد.

شاهمرادی سپس به توضیح‌هایی درباره رندر و عملکرد آن در ساخت انیمیشن پرداخت. استفاده از GPU در ساخت انیمیشن مبحث دیگری بود که از سوی شاهمرادی در این جلسه مطرح شد.

وی در ادامه با بیان این‌که فن‌آوری رندر ریل تایم به تازگی وارد کشور شده، ابراز امیدواری کرد: اگر افراد بیشتری وارد این کار بشوند با این ابزار امکان این هست که بتوانیم به کیفیت موردنظرمان در انیمیشن‌ها برسیم.

محمددانیال عطوفی یکی دیگر از افرادی بود که در این جلسه به بحث تخصصی‌ با موضوع ساخت انیمیشن با استفاده از موتور آنریل و تکنیک رندر ریل تایم پرداخت. وی با معرفی فازهای تولید یک انیمیشن سنتی به صورت پیش‌تولید، تولید و پس تولید، محاسن استفاده از فن‌آوری جدید در هر کدام از این مراحل را توضیح داد.

عطوفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گزارشی از شرکت‌های استفاده‌کننده از این فن‌آوری ارائه کرد که بیشتر آن‌ها نسبت به استفاده از این ابزار راضی بودند و بخش زیادی هم مطرح کرده بودند که رندر ریل تایم درآمد سالانه شرکت و سرعت تولید انیمیشن‌ها را بالا می‌برد.

محمدرضا سیه‌پوش از شرکت ستاره‌های بی‌نشان فرد دیگری بود که در این نشست صحبت کرد. او اپلیکیشن‌هایی که با استفاده از تکنیک ریل تایم برای شرکت‌های مختلف ساخته بود را به نمایش گذاشت و درباره کارآیی آن‌ها صحبت کرد.

در پایان این نشست امین برمکی به بحث هنری نورپردازی در انیمیشن و ویژگی‌های آن پرداخت. برمکی با بیان نقل قولی از شارون کالاهان نورپرداز را چشم کارگردان در کار انیمیشن دانست و پس از آن درباره اهمیت کار نورپردازی در تکمیل کار کارگردان هر انیمیشن صحبت کرد. برمکی سپس به بحث نور در هر ساعت شبانه‌روز و موقعیت‌های آب‌ و هوایی مختلف پرداخت و از ایجاد مود و اتمسفر مورد نظر کارگردان و سپس بروز شخصیت کاراکتر توسط نورپرداز گفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =