ملاک در عرصه‌ی فرهنگ و هنر، میزان تأثیرگذاری و تقویت نگاه اخلاق‌محور است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشست هم‌اندیشی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری بر نگاه اخلاقی و انسانی در مجموعه تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون سمنان در نخستین نشست هم‌اندیشی مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری این استان که با حضور کارکنان اداره‌کل و سرپرست کانون زبان سمنان روز چهارشنبه پانزده اسفند ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری برگزار شد بر نگاه اخلاقی و انسانی به نیروی انسانی به‌عنوان سرمایه‌ اصلی سازمان تأکید کرد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن قدردانی از فاضل نظری مدیرعامل کانون کشور و ابلاغ سلام ایشان به کارکنان، گفت: نظری، دانشمندی اخلاق‌محور است که انسجام و ریتم هماهنگی را در کانون شکل داده و امید است در استان نیز شاهد آثار مثبت آن باشیم.

خدابخشی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از حضور کارکنان و مسئولان مراکز، اظهار داشت: سرمایه هر سازمانی، نیروی انسانی است و توجه به این سرمایه عظیم، دارای اهمیت فراوان است؛ چراکه در ثمربخشی اهداف سازمانی نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

وی هم‌چنین اظهار داشت: یک بخش از نحوه‌ی پرداختن به نیروی انسانی، بخش مادی است و بخش دیگر آن، توجه معنوی، ارزش‌گذاری، شأنیت‌دادن و شخصیت‌بخشیدن است. انسان موجودی اجتماعی است و به توجه نیاز دارد و اگر نتوانیم یک انسجام درونی مناسب پایه‌گذاری کنیم و یک فضای صمیمی انسانی و اخلاقی ایجاد کنیم بی‌شک نمی‌توانیم در کار خود تأثیرگذار باشیم.

هدف محوری کانون؛ پرورش ذوق و خلاقیت کودکان و نوجوانان 

خدابخشی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ابلاغ مدیرعامل کانون کشور بیان داشت: هدف محوری کانون، به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان ممتاز و متمایز عرصه‌ی تعلیم و تربیت و تعالی آینده‌سازان ایران اسلامی، شکوفایی استعدادها، پرورش ذوق و خلاقیت کودکان و نوجوانان است و تحقق این‌ هدف علاوه بر نیاز به وجود محیطی پرنشاط و امیدبخش و بهره‌مندی از ظرفیت دانش، تجربه و انگیزه والای خانواده ارجمند کانون، مستلزم تعمیق برنامه‌ها و کیفی‌سازی فعالیت‌ها، توجه به ابزارها و روش‌های نوین پرورش خلاقیت، تقویت و توسعه همکاری با مدارس و پرداختن به آموزش هدفمند مهارت‌ها و مقوله‌های فرادانشی متناسب با سبک زندگی ایرانی‌اسلامی و اقتضاهای فرهنگی و بومی است.

وی در ادامه با بیان این‌که کار در عرصه‌ی فرهنگ و هنر، هم سخت و حساس و هم بسیار لذت‌بخش است، افزود: با تعلق خاطر سازمانی، انسجام و هم‌افزایی به این فکر کنیم که چگونه می‌توانیم در کودکان و نوجوانان و شخصیت‌سازی آنها اثربخش بوده و امید و خلاقیت را در آنها شکوفا کنیم، بنابراین بایست خود در عمل دارای این پتانسیل برای نشر آن باشیم.

خدابخشی هم‌چنین با اشاره به این‌که بخشش و گذشت در دین اسلام سفارش شده، بر بخشیدن و عذرخواهی از یکدیگر تأکید و اضافه کرد: محتوای گفتار و رفتار در کانون استان، هماهنگ و دارای یک ریتم باشد و صداقت را پیشه‌ی کار خود قرار داده و با یکدیگر صادقانه رفتار کنیم، قضاوت نداشته؛ بلکه سنجیده و با خلق حسنه، عمل و رفتار کنیم.

ایجاد امنیت روانی در محیط کاری

مدیرکل کانون استان سمنان با بیان این‌که در عرصه‌ی فرهنگ و هنر، ملاک ارزش گذاری ورود و خروج کارکنان در ساعت اداری نیست؛ بلکه ملاک تأثیرگذاری است؛ اما نه به این مفهوم که نظم و انضباط اداری رعایت نشود، یادآور شد: اجتماع‌سازی وهم‌دماشدن با یکدیگر، ارتباط نزدیکی با امنیت روانی و سازمانی دارد و برای ایجاد تسهیلات و رفاه کارکنان، نیاز به احساس آرامش و انسجام داریم.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: هیچ‌وقت به قدرت، موقعیت و هوش خود مغرور نشوید؛ چون هیچ‌کدام از این‌ها پایدار نیست؛ حتی برای اسطوره‌های بزرگ.

خدابخشی هم‌چنین با بیان این‌که تصمیم درست بر اساس اطلاعات درست شکل می‌گیرد از مسئولان خواست تا با حفظ انسجام درونی و قوت قلبی بیش از گذشته به فعالیت‌های خود بپردازند و تعاملات فی‌مابین درون سازمان و برون سازمان نیز بیش از گذشته اثربخش باشد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست با حضور فرج‌اله شهاب و علی‌اکبر اکرم سرپرست و کارشناس درمان بیمه معلم درخصوص چگونگی نحوه پرداختی‌ها به اسناد پزشکی کارکنان، بحث و گفت‌وگو و به پرسش‌های کارکنان و پیشنهادهای آنها نیز پاسخ داده‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =