طبقه‌بندی سنی مخاطبان کانون بازنگری می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بازنگری و تغییر در طبقه‌بندی سنی مخاطبان آثار این مجموعه فرهنگی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری در بازدید از غرفه کانون در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان این مطلب افزود: محصولات ‌کانون کارشناسی شده است و به خاطر قدمت، عمق تجربه و گستره وسیع‌ش یک نام و نشان مورد اعتماد و شناخته شده برای خانواده‌هاست.

رییس هیأت مدیره کانون گفت: در سال آینده تغییرهایی در طبقه‌بندی سنی مخاطبان آثار کانون انجام خواهیم داد، این کار با بررسی تجربه‌های جهانی و شرایط بومی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل کانون توضیح داد: طبقه‌بندی فعلی که سال‌ها قبل ایجاد شده و کانون نیز در ایجاد و توسعه‌اش نقش داشته است، تغییر خواهد کرد و طبقه‌بندی بامعناتری برای مخاطبان ایجاد می‌شود.

نظری با بیان این‌که امسال سال شکوفایی انتشارات کانون خواهد بود، افزود: آثاری برای خردسالان و کودکان قبل از سه سال تولید خواهیم کرد.

او با تاکید به این‌که بعضی از ابعاد شخصیتی انسان مانند اعتماد به نفس، در سنین کودکی و قبل از سه سالگی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد آثاری را تولید کنیم که مورد اطمینان مخاطبان باشد، البته این موضوع زمان‌بر است و نیاز به مطالعه و بررسی دارد.

مدیرعامل کانون در ادامه گفت: از طرف دیگر برای نوجوانان به ویژه در حوزه ادبیات برای مخاطب خاص باید آثار ویژه‌ای تولید کنیم. مخاطبِ نوجوانِ علاقه‌مند به شعر، باید با نمونه‌هایی مناسب سنش از شعرهای برجسته و منتخب هم‌روزگارِ خودش استفاده کند.

به گفته نظری همان‌طور که باید گزیده‌ای از شعر بزرگان ادبیات را برای نوجوانان انتخاب کنیم، در عین حال باید شعر و رمان‌های معاصر را نیز به شکل ویژه تولید کنیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

مدیرعامل کانون در پایان تأکید کرد: مجموعه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به خصوص در حوزه کودک می‌تواند منظم‌تر برگزار شود، تا مراجعه کنندگان و مخاطبان بهتر و راحت‌تر به آثار مورد علاقه خود بر اساس نقشه و شناخت دقیق دسترسی پیدا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =