کد خبر: 287674
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
بازدید 431
پودمان آموزشی سرود در کانون سمنان

پودمان آموزشی سرود ویژه مربیان فرهنگی و هنری مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری با دعوت از دبیر انجمن سرود در سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین پودمان آموزشی سرود با دعوت از سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون کشور، روز سه‌شنبه دهم اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۹۸ به مدت ۱۲ ساعت در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار و با استقبال مربیان مراکز فرهنگی‌هنری استان روبرو شد.

دبیر انجمن سرود در این پودمان آموزشی به معرفی سرود، تشکیل گروه کُر، موسیقی و نُت‌های آن، نحوه‌ی انتخاب اعضا، چگونگی چینش گروه سرود، لباس، نور، صحنه، دکور و لوازم صوتی به شکل کاربردی پرداخت.

مطیعا در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت سرود در ایجاد همدلی و ارتباط مؤثر در کودکان و نوجوانان از مربیان خواست تا به‌منظور تشکیل گروه‌های کیفی سرود، بیش از پیش به ظرفیت‌های نهفته‌ی این هنر توجه کنند.

دبیر انجمن سرود در بخش دیگر این دوره آموزشی درخصوص شناسایی، جذب و پرورش استعدادها از میان اعضا و مربیان، تولید ترانه و موسیقی‌های فاخر در حوزه‌ی کودک و نوجوان و...، مطالیبی بیان کرد.

در پایان دوره مربیان پس از آشنایی با برخی تکنیک‌ها و شیوه‌های اجرای سرود در کتابخانه‌ها به تشکیل گروه کُر و تمرین سرود «یادش بهخیر کانون» از سروده‌های افشین علا شاعر کودک و نوجوان پرداختند.

گفتنی است؛ نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از استقبال مربیان از این دوره‌ی پرمحتوا و کاربردی با تقدیم لوح و هدیه‌ای از دبیر انجمن سرود، قدردانی کرد.

انجمن سرود کانون پرورش فکری یکی از انجمن‌های ۱۰گانه‌ی تخصصی است که بر اساس سیاست‌های فرهنگی کانون در سال۱۳۹۷ به‌منظور تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان نوجوانان، تمرین کار گروهی و حضور پررنگ‌تر در اجتماع راه‌اندازی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =