کد خبر: 287769
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
بازدید 401
نشست فصلی مربیان ادبی کانون استان اردبیل

نشست فصلی یک‌روزه مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان اردبیل به منظور نقد و بررسی متون معرفی‌شده جهت تدوین کتاب کار ادبی، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی در مسیر ارتقای کیفی و کمی سطح فعالیت‌های ادبی و نیز جذب و پایدارسازی اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در آغاز این نشست داریوش علومی معاون فرهنگی، پس از تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به نقش سازنده مربیان در ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان اشاره و افزود: انسان با خودشناسی می‌تواند در انتخاب سبک درست زندگی و ترسیم اهداف سازنده راهگشا باشد.

وی بابیان بحران هویت و انعکاس آن در آثار ادبی اعضا، از مربیان خواست تا با آگاهی بیشتر در مسیر هویت بخشی و معرفی فرهنگ ایرانی، اسلامی به کودکان و نوجوانان گام بردارند.

سپس حسین یوسفی مسئول حراست و کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان، با اشاره به اهمیت مطالعه و خود توانمندسازی و دانش افزایی مربیان، به پاسخ‌گویی پرسش‌ها و دغدغه‌های مربیان پرداخت.

 در ادامه مهدیه علیقلیزاده کارشناس آفرینش‌های ادبی، بابیان اهداف برگزاری نشست و سرفصل‌های تعیین‌شده جهت نقد و بررسی، گزارش کوتاهی از روند فعالیت کارگاه‌های ادبی ارائه کرد؛ سپس از مربیان خواست تا با دقت و همت بیشتر در توانمندسازی اعضا در کارگاه‌های نوشتن خلاق گام برداشته و در هدایت آن‌ها به کارگاه‌های شعر و داستان جهت نتیجه‌بخش بودن تلاش خود و اعضا حرکت کنند.

شایان‌ذکر است، تبیین و تفکیک فعالیت‌های فرهنگی از ادبی، نقد و بررسی فعالیت‌های شاخص مربیان در کتاب کار ادبی، نحوه بهره‌برداری از منابع و متون ارسالی، از دیگر برنامه‌های اجراشده در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =