حمایت از مؤلفان کودک و نوجوان موضوع جلسه شورای کتاب کانون استان اردبیل

به منظور بررسی راهکارهای تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان، شورای کتاب اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده مدیرکل استان در ابتدای این جلسه با تأکید بر اهمیت شناخت ذائقه‌ی فکری کودکان و نوجوانان، گفت: می‌توان در تدوین کتاب‌ها، معرفی هویت تاریخی و فرهنگی، ادبیات و فرهنگ مردم منطقه، ادبیات شفاهی، موسیقی و بازی‌های بومی محلی را موردتوجه قرارداد.

احدزاده در ادامه ظهور سلسله صفویه را نقطه عطفی در تاریخ ایران دانست و از اعضای شورا خواست در خصوص معرفی این سلسله برنامه‌ریزی کنند و از ظرفیت‌ سایر نهادهای همسو نیز در تولید محتوا استفاده شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود، توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای مربیان را در زمینه‌ی تدوین کتاب، مهم و ضروری عنوان کرد و حمایت از آن‌ها را زمینه‌ساز رشد و تعالی فرهنگ و هنر بومی استان دانست.

برنامه خوانش کتاب در مراکز فرهنگی و هنری و ایجاد بانگ اطلاعاتی مؤلفان بومی از دیگر مباحث این جلسه بود که اعضای شورا در خصوص آن‌ها به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

همچنین حاضران در جلسه به برگزاری مسابقه کتاب و کتاب‌خوانی به اتفاق نظر رسیدند و تأکید نمودند این برنامه به مناسبت هفته کتاب در نیمه دوم سال جاری عملیاتی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =