توسعه انجمن‌ها، مهرواره ها و کارگاه مهارت‌های زندگی

دومین جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل در سال جاری، با موضوع تشریح سیاست‌ها و راهبردهای ستادی معاونت فرهنگی و برنامه‌ریزی در خصوص توسعه انجمن‌ها، مهرواره ها و کارگاه مهارت‌های زندگی، تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه زعفر احدزاده مدیرکل استان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی موفقیت برای مجموعه همکاران، در خصوص اهمیت پیروی از راهبردها و سیاست‌های کلان ستادی، به شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد»  تأکید کرد.

وی پیش‌بینی برنامه‌ها را در تمامی حوزه‌های کاری، چه بخش اجرایی و چه حمایتی، نگاه به «آموزش مهارت‌های زندگی» را امری مسلم و ضروری دانست و توسعه انجمن‌ها، مهرواره ها و کارگاه مهارت‌های زندگی را از برنامه‌های مهم سال جدید عنوان کرد.

احدزاده افزود: برای پاسخ مناسب به نیازهای روز مخاطبان، وجود چنین برنامه‌هایی لازم و ضروری است.

در این نشست داریوش علومی، معاون فرهنگی با توجه به محتوای جلسات معاونان کانون استان‌ها که اخیراً در تهران تشکیل‌شده بود به مصوبات و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اشاره کرد.

علومی با اشاره به افزایش بودجه عمرانی استان در سال جدید، به ارسال کلیه شیوه‌نامه‌های مربوطه ازجمله شیوه‌نامه برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای  و ... اشاره کرد و با توجه به کمبود بودجه جاری از حذف اردوهای برون استانی در سال جدید خبر داد.

شایان‌ذکر است، تأکید مجدد بر اهمیت فعال‌سازی انجمن‌ها و جشنواره قصه‌گویی، برگزاری جشنواره عکاسی، فیلم‌سازی با موبایل و توسعه فعالیت سرود در مراکز جزو مصوبات جلسه شورای معاونان کانون در تهران بود که در این راستا، کارشناسان و مسئولان ستادی بر نقد مکتوب و ارائه نظرات پیشنهادی در خصوص موارد ارسالی از ستاد تأکید داشته‌اند.

همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت غیرحضوری و پژوهش‌های کاربردی، حمایت از تولیدات استانی و توجه به ایده‌های جدید و خلاق مربیان از دیگر محورهای جلسه معاونان فرهنگی بود که مورداشاره قرار گرفت و مقرر شد تا برنامه‌های مناسب برای توسعه و تقویت موارد مطروحه در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه، اهم مسائل و مشکلات مراکز که در بازدیدهای اخیر توسط  کارشناسان کانون استان احصا شده بود گزارش داده شد و اتخاذ تصمیمات مقتضی در این خصوص به جلسات بعدی شورای فرهنگی موکول شد.

مصوبات جلسه:

- تشکیل ستاد امداد فرهنگی در کانون استان اردبیل

- برنامه‌ریزی برای برگزاری و فعال‌سازی فعالیت‌های نمایشی ازجمله نمایش عروسکی و نمایش صحنه‌ای در مراکز کانون استان.

- تأکید بر ارائه و آموزش مهارت‌های زندگی در قالب فعالیت‌های اجرایی مراکز و تمرین خوب زندگی کردن.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =