کد خبر: 288306
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
انتشار یک قاچ هندوانه برای سومین بار

«یک قاچ هندوانه» عنوان مجموعه شعری از زهرا داوری است که موضوع روابط اجتماعی را در قالب تخیل و فانتزی به تصویر کشیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب هم‌اینک برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار کتاب شده است.

بر این اساس تعهد به دغدغه‌های کودکانه و توجه به آن‌ها یکی از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است. داوری در اثر خود نگاهی عاطفی داشته و به مفاهیم متعددی پرداخته است.

بر این اساس «عروسی خانم کلاغ»، «پهلوان مورچه»، «پیوندتان مبارک»، «عروسک‌جان کجایی؟»، «کمی داروی شیرین»، «یک‌ قاچ هندوانه»، «مارمولک»، «عجیب»، «خانه‌تکانی»، «حواست نیست بابا»، «مترسک» و «کلاغک بازیگوش» عنوان شعرهایی است که کودکان بالای ۷ سال در این کتاب می‌خوانند.

در شعر «خانه تکانی» می‌خوانیم: «آفرین روباه خانم/ کرده‌ای خانه تکانی/ این شب عیدی حسابی/ فرش‌ها را می‌تکانی/ شسته‌ای امروز از صبح/ رخت‌ها را، پرده‌ها را/ خسته‌ای چون تی کشیدی/ خانه‌ات را دست تنها/ من که می‌گویم از امشب/ آشتی کن با کلاغک/ معذرت‌خواهی کن از او/ بعد هم از موش و لک لک/ گردگیری کن دلت را/ بعد از این خانه تکانی/ دوست شو با جوجه‌ها تا/ سال نو تنها نمانی».

این کتاب از سوی نازنین عباسی تصویرگری شده، قیمت آن ۸هزار تومان و شمارگان آن ۲۵۰۰ نسخه است. پیش‌تر نیز ۱۷ هزار و ۵۰۰ نسخه از کتاب «یک قاچ هندوانه» منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =