دیدار نویسنده رمان «پشت چله خانه شیخ صفی» با مدیرکل کانون استان اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در این دیدار گفت: کانون دارای وسیع‌ترین شبکه کتابخانه‌های کودک و نوجوان برای اهالی قلم، هنر و فرهنگ است و از تعاملات بزرگان این حوزه با مراکز فرهنگی هنری استان استقبال می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه کتاب مهم‌ترین و محوری‌ترین فعالیت کانون محسوب می‌شود، اصحاب قلم می‌توانند کودکان و نوجوانان را در تعامل مستقیم و تعالی با این عزیزان قرار دهند.

وی ضمن تحسین نویسنده کتاب، تصریح کرد: روایتگری اتفاقات مهم تاریخی سالیان نه‌چندان دور اردبیل در قالب قصه و بازآفرینی فرهنگ بومی و سنتی پیشینیان اتفاق مبارکی است که در کتاب فوق با قلمی هنرمندانه بدان پرداخته‌شده است.

ساناز حاجی محمد حسینی نویسنده رمان «پشت چله خانه شیخ صفی» نیز گفت: این رمان آغاز روایت‌های شهری از اردبیل است که هر چه بیشتر می‌رویم صمیمیت و زلالی و غیرت مردمان کوچه و بازارش را بیشتر می‌شنویم، پشت چله خانه‌ی شیخ صفی هزاران تن آرمیده‌اند که هر یک قصه‌ای و داستانی دارند.

رمان «پشت چله خانه شیخ صفی» از سری داستان‌های کلاس ادبیات خلاق است که روایت تاریخ پیشینیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های اردبیل را به زبان قصه بیان می‌کند.

ماجراهای این رمان با وقایع تاریخی‌ای مثل کشف حجاب، ممنوعیت عزاداری و کودتای ۲۸مرداد تلاقی پیدا می‌کنند. هر فصل مملو از سنت‌ها، آداب و رسوم محلی و شعرها و ضرب‌المثل‌های رایج آن دوران است و آیینه‌ای تمام‌نما از شخصیت‌های تاریخی حقیقی اردبیل با پی رنگ‌هایی خیالی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =